Genel Bilgi
Kod | SRP240 |
Ad | Seralarda Sulama ve Drenaj |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. NURTEN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. NURTEN YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin sulama, toprak-su-bitki-atmosfer ilişkileri, sulama yöntemleri, drenaj, drenaj etütleri ve drenaj yöntemleri konusunda bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Sulamanın tanımı ve önemi, sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi, toprak-su-bitki atmosfer ilişkileri, sulama yöntemleri, drenaj, drenaj etütleri ve drenaj yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
derslik ve saha
Kaynaklar
hoca ders notu
Notlar
Dergipark güncel konuyla alakalı zirai makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sulama ve sulama ile ilgili temel kavramları tanıyabilmek |
ÖÇ02 | Toprak-su-bitki-atmosfer arasındaki ilişkileri kavrayabilmek |
ÖÇ03 | Sulama yöntemleri ile ilgili gerekli bilgileri kavrayabilmek |
ÖÇ04 | Drenaj ve drenaj etütleri ile ilgili genel kavramları tanımlayabilmek |
ÖÇ05 | Drenaj yöntemlerini tanımlayabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de seracılığın durumunu öğrenir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Seracılıkta kullanılan örtü malzemeleri, yapı tekniklerini öğrenir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın etkilerini ve önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini, örtüaltı iklimlendirme koşullarını öğrenir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik ve uygulamalı olarak örtüaltı ve açıkta bitki (yazlık ve kışlık) yetiştiriciliğini öğrenir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Süs bitkisi üretimini ve hasadını teorik ve uygulamalı olarak öğrenir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim tekniklerini öğrenir ve bu teknikleri kullanarak bitki yetiştiriciliği yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemi ve kullanılan aletleri öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkiler hakkında web üzerinden (Google akademik, pubmed vb.) kaynak tarayabilir, raporlama ve sunum yapabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, bitki koruma yöntemlerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Saha çalışmalarında kullandığı parametrelere ait verilerin bilgisayar ortamına girişini yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Serada yetiştirilen bitkilerin biyolojileri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları öğrenir, tarımın ekolojiye olan etkilerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerin çevreye olan etkisini öğrenir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoiklimsel değişkenlerin tarımsal faaliyetler üzerine olan etkilerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikler hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Staj yapacağı kurumlar ve söz konusu kurumlara yapılacak başvurular hakkında bilgi edinir | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerde geçen metabolik faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretimde bitki fizyolojisinin önemi hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi) ve toprak Oluşu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak horizonları, ana materyal nedir öğrenir, toprak bilimince elde edilen verilerin önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ21 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini kavrar. | |
PÖÇ22 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki beslemede kullanılan gübreleri ve bunların önemini öğrenir. | |
PÖÇ23 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementleri ile bu elementlerin bitkilerdeki işlevlerini öğrenir. | |
PÖÇ24 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki besin elementlerinin bitkiler için gerekli olan miktarlarını ve bitkisel üretimde doğru ve dengeli beslenmenin bitki için önemini öğrenir. | 3 |
PÖÇ25 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topraksız kültür ortamlarını öğrenir ve topraksız tarımda yetiştiricilik yapar. | 3 |
PÖÇ26 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Depolamanın önemini ve hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları/koşulları öğrenir. | |
PÖÇ27 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sertifikalı tohum, hibrit tohum v.s. kavramlarını, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir. | |
PÖÇ28 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Organik tarımın temel kavramlarını ve bu yöntemle sebze yetiştiriciğini öğrenir. | |
PÖÇ29 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerde iş sağlığı ve güvenliğinin önemini ve alınacak tedbirleri öğrenir. | |
PÖÇ30 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ31 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri öğrenir. | |
PÖÇ32 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sulamanın tanımı ve önemi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Toprak-su-bitki-atmosfer ilişkileri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İklim ve toprak etmenleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toprak nemi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İnfiltrasyon | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bitki etmenleri, etkili yağış, sulama randımanı, sulama suyu gereksinimi ve sulama sistemlerinin kapasitelerinin belirlenmesi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sulama yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Uygun sulama yönteminin seçilmesi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yüzey sulama yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Basınçlı sulama yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Drenajın tanımı ve önemi, drenaj etütleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Drenaj yöntemleri, yüzey drenaj yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Toprak altı drenaj yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm konular dahil | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konular dahil | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |