Genel Bilgi
Kod | UTD102 |
Ad | Türk Dili II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SEVGİ EŞLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SEVGİ EŞLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimizin bir konu hakkındaki görüşlerini yazıya dökebilmesini, özel günlerle ilgili etkinliklerde metinler hazırlayabilmesini, doğru, güzel konuşma yeteneklerinin geliştirilmesini, dil ve anlatımla ilgili eksikliklerinin giderilmesini ve anlatım biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste, öğrencilere yazım kuralları, noktalama işaretleri, anlatımın özellikleri, anlatım türleri, Türkçede genel anlatım bozuklukları ve bunların nasıl düzeltileceği anlatılmakta, kompozisyonla ilgili genel bilgiler öğrencilere kazandırılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Korkmaz Zeynep (2005), Türk Dili ve Kompozisyon Ankara Ekin Kitabevi.
Notlar
Ders Notları: Öğr. Gör. Sevgi Eşli
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını, sözlü ve yazılı anlatabilme tekniklerini edinir. |
ÖÇ02 | Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanabilmeyi kavrar. |
ÖÇ03 | Sözcük dağarcığının geliştirilmesin önemini kavrar. |
ÖÇ04 | Yazı türlerini uygulayabilme yeteneği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de yoğun yetiştiriciliği yapılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanır, bunların genel özelliklerini, iklim ve toprak istekleri ile kullanım alanlarını öğrenir. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkiler hakkında web üzerinden (Google akademik, pubmed vb.) kaynak tarayabilir, raporlama ve sunum yapabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı üretim tekniklerini öğrenir ve bu yöntemlerle bitki yetiştiriciliği yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi bitki, aromatik bitki, baharat bitkisi, keyif bitkileri, boya bitkileri hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar ortamında uçucu yağ elde etmeyi, parfüm yapımını vb. öğrenir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin arazi koşullarında üretim yöntemlerini öğrenir ve hasadını gerçekleştirir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin fitoterapi, aromaterapi alanında kullanımlarını öğrenir | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletleri öğrenir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerin resimlerini bilgisayar ortamında düzenler, saha çalışmalarında kullandığı parametrelere ait verilerin bilgisayar ortamına girişini yapabilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve toprak analizlerinin önemini, faydasını ve yorumlanmasını öğrenir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin biyolojileri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ülkemizde yetişen tıbbi ve aromatik bitkilerden önemli olanların tıptaki kullanımları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretimin ekolojiye olan etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoiklimsel değişkenlerin bitkisel üretim üzerine olan etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikler hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Staj yapacağı kurumlar ve söz konusu kurumlara yapılacak başvurular hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerdeki metabolik faaliyetleri ve bitkisel üretimde bitki fizyolojisinin önemini öğrenir. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitki üretiminde tohum eldesini ve tohumların genetik modifikasyonlarının öğrenir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetiği değiştirilmiş bitkisel ürünleri ve bunların kullanımları ile ilgili kuralları öğrenir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerin moleküler yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ21 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel proteinler ve bitki kökenli vitaminler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ22 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretimde biyoteknoloji esasına dayalı üretim yöntemleri hakkında teorik bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ23 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Boya bitkilerindeki boya pigmentlerini tanır, tekstil ile boya bitkileri ilişkisini bilir, mordanlama ile renk yelpazesi oluşturur, geleneksel yöntemlerle boyama yapar. | |
PÖÇ24 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerden yağ çıkarmayı ve koku testi yapmayı bilir, kokularla nota değerlendirmesi yapar, parfüm yapmada yağları notalara göre karıştırmayı öğrenir. | |
PÖÇ25 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi aromatik bitkileri bioktif maddeleri ile korumayı, depolamayı kimyasal kalitesini muhafaza etmesini öğrenir. | |
PÖÇ26 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Soğanlı rizomlu yumrulu bitkilerin yetiştiriciliği hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ27 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimyasal çözelti hazırlar, kimya enstrümental analizleri yorumlar. | |
PÖÇ28 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerdeki zararlı, hastalık ve yabancı otlar ile bunlarla mücadelede kullanılan bitki koruma yöntemlerini öğrenir. | |
PÖÇ29 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerde iş sağlığı ve güvenliğinin önemi ve yöntemlerini öğrenir. | |
PÖÇ30 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementlerini, bunların bitkilerdeki işlevini , önemini ve miktarını öğrenir. | |
PÖÇ31 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini kavrar. | |
PÖÇ32 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi) ve toprak Oluşu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ33 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları öğrenir. | |
PÖÇ34 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ35 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri öğrenir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yazım kuralları ve uygulaması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Noktalama işaretleri ve uygulaması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Anlatım nedir Anlatımın özellikleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Anlatım türleri, biçimleri ve uygulaması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kompozisyonla ilgili genel bilgiler | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazıları,diğer yazılı anlatım türleri) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sözlü kompozisyon türleri(Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar I | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar, Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar II | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |