Genel Bilgi
Kod | EE503 |
Ad | Advanced Electronic Circuit Design |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY |
Dersin Amacı / Hedefi
İşlemsel kuvvetlendiricilerin temellerini anlamak, rezistans geri beslemeli devrelin çalışmasını anlamak, Aktif süzgeçleri analiz etmek ve tasarlamak, İşlemsel kuvvetlendiricilerin sınırlandırmalarını kavramak, Doğrusal olmayan devreleri analiz etmek ve tasarlamak, ADC ve DAC çalışmasını anlamak
Dersin İçeriği
İşlemsel Kuvvetlendiricisi Temelleri, rezistans geri beslemeli devreler, Aktif Süzgeçler, Statik ve Dinamik Op-Amp sınırlandırmaları, Gürültü, kararlılık, Doğrusal olmayan devreler, sinyal üreteçleri, voltaj referans ve regülatörleri, D-A ve A-D çeviriciler, Doğrusal olmayan yükselteçler ve Faz kilitlemeli döngüler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
DESIGN WITH OPERATIONAL AMPLIFIERS AND ANALOG INTEGRATED CIRCUITS
Notlar
DESIGN WITH OPERATIONAL AMPLIFIERS AND ANALOG INTEGRATED CIRCUITS
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşlemsel kuvvetlendiricilerin temellerini anlamak |
ÖÇ02 | Rezistans geri beslemeli devrelin çalışmasını anlamak |
ÖÇ03 | Aktif süzgeçleri analiz etmek ve tasarlamak |
ÖÇ04 | İşlemsel kuvvetlendiricilerin sınırlandırmalarını kavramak |
ÖÇ05 | Doğrusal olmayan devreleri analiz etmek ve tasarlamak |
ÖÇ06 | ADC ve DAC çalışmasını anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşlemsel Kuvvetlendirici Temelleri | Op-amp lara genel bakış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
2 | Rezistans geri beslemeli devreler | İlgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Problem Çözme |
3 | Aktif Süzgeçler 1 | Resistans geri beslemeli devrelerin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Aktif Süzgeçler 2 | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Statik ve Dinamik Op-Amp sınırlandırmaları | İlgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gürültü | Op-amp sınırlandırma konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ara sınav için Konu tekrarı | Önceki tüm ders konularının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders konularının gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Kararlılık | Op-amp sınırlandırma konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Doğrusal olmayan devreler | Doğrusal olmayan devreler ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sinyal üreteçleri | İlgili konu hakkında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Voltaj referans ve regülatörler | Sinyal üreteçleri konusunu gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | D-A ve A-D çeviriciler | DAC ve ADC dönüştürücüler ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Doğrusal olmayan yükselteçler ve Faz kilitlemeli döngüler | Doğrusal olmayan yükselteçler ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final için Konu tekrarı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularının gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularının gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |