Genel Bilgi
Kod | EE695 |
Ad | Digital System Design on FPGAs |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÖK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Büyük ölçekteki sayısal sistemlerin alan programlanabilir kapı dizi platformları üzerindeki tasarımı için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Sayısal sistem tasarımı, sayısal sistemlerin effektif modellenmesi, alan ve hız arasındaki ters bağıntı, her öğrenci bir FPGA geliştirme bordu üzerinde proje gerçekleştirecektir.
Dersin Ön Koşulu
Digital Design and Logic Circuits Courses
Kaynaklar
Digital System Design Using Verilog Charles H. Roth
Notlar
Journal and conference papers
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayısal tasarım için devre modelleme yöntemlerini uygular. |
ÖÇ02 | Bilgisayarla benzetim yapar. |
ÖÇ03 | FPGA'ler üzerinde yüksek performanslı bilişim sistemleri tasarlar. |
ÖÇ04 | FPGA üzerindeki tasarımlarının hız ve alan analizlerini yapar. |
ÖÇ05 | FPGA tasarım hedeflerine erişmek amacıyla tasarım yöntemini seçer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Devreyi Hız Açısından İyileştirerek Tasarlamak | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Devreyi Alan Açısından İyileştirerek Tasarlamak | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Devreyi Güç Açısından İyileştirerek Tasarlamak | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tasarım Örneği | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
5 | Yüksek-Seviye Hiyerarşik Tasarım | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
6 | Saat Veri Yolları ve Alanları | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tasarım Örneği: I2S ve SPDIF Karşılaştırması | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını oku. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Matematik Fonksiyonları Gerçekleştirme | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Kayan Nokta Ünite Tasarımı | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
11 | Reset Devreleri | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İleri Benzetim | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | Sentez İçin Kodlama | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Sentez İçin Optimizasyon | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yerleşim Planlama | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını oku. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |