Genel Bilgi
Kod | EE667 |
Ad | Energy Efficient Technologies in Electrical Systems |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan TİMUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Enerji verimliliği kavramı hakkında bilgi sahibi olunması, Enerji verimliliği sağlayan sistemlerin temelleri hakkında bilgi sahibi olunmasının sağlanması, Enerji verimli cihazların anlatılması, Enerji verimliliği yatırımları sayesinde sağlanan tasarrufun tespiti, Enerji yönetiminin anlaşılması
Dersin İçeriği
Maksimum talep kontrolcüleri, otomatik güç faktörü kontrolcüleri, enerji verimli motorlar, yumuşak yol vericiler, ayarlanabilir hız sürcüler, enerji verimli trafolar, elektronik balastlar, varlık sensörleri, enerji verimli aydınlatma kontrolü, aydınlatma teknolojisinde enerji tasarrufu potansiyeli, enerji verimliliğini artırmada uygulanan alternatif yöntemler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dr.Öğr.Üyesi Oğuzhan Timur'un Yüksek Lisans ve Doktora Tezi, Energy efficiency and management for engineering, Mehmet Kanoğlu, Yusuf A. Çengel
Notlar
Dr.Öğr.Üyesi Oğuzhan Timur'un ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerji verimliliğinin temelleri hakkında bilgi sahibi olundu. |
ÖÇ02 | Enerji verimliliği sağlayan yöntemler hakkında bilgi sahibi olundu. |
ÖÇ03 | Enerji verimliliği örnek uygulamasının nasıl yapılacağı hakkında bilgi sahibi olundu. |
ÖÇ04 | Enerji yönetiminin temelleri hakkında bilgi sahibi olundu. |
ÖÇ05 | Enerji etütü ve verimlilik artırıcı projeler hakkında bilgi sahibi olundu. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji, enerji kullanımı ve tüketiminin tanımı | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Enerji analizinin temelleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Eerji verimliliğinin temelleri ve teknolojileri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Enerji verimliliği stratejileri ve politikaları | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Kablolar ve hatlar | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Enerji verimli güç trafoları | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Bina otomasyonu, kontrolü ve yönetim sistemleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Vize sınavı hazırlık çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Enerji verimli elektrik motorları | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Enerji verimli aydınlatma | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Motor sürücüleri ve güç elektroniği | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Isıtma, havalandırma ve iklimlendirme | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Reaktif güç kompanzasyonu | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Endüstriyel ısıtma prosesleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Güç kalitesi olayları ve göstergeleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |