Genel Bilgi
Kod | EE697 |
Ad | Special Topics on System on Chip Design |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÖK |
Dersin Amacı / Hedefi
Kırmık üstü sistem tasarım prensiplerinin anlaşılması ve öğrencinin kendi seçtiği bir uygulamaya yönelik kırmık üstü sistemi teorik olarak tasarlaması ve benzetim ortamında doğrulamasıdır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde Moore yasasının sonuçları kapsamında kırmık üstü yonga (KÜY) tasarımı ve onun yaygın kullanımı konuları incelenecektir. Teknolojik ilerleme sonucunda yonga alanına gittikçe artan sayıda ünite sığdırmak mümkün olmuştur. Bu sayede yalnızca bir işlemci değil İşlemcinin ihtiyaç duyduğu bellek sistemleri, giriş çıkış üniteleri, esnek ve hızlı farklı standartları destekleyen veriyolları bir ünitede kullanıcıya sunulabilmektedir. Bu derste CMOS teknolojisi, KÜY uygulamaları, bellek sistemi yönetim, çok işlemci çekirdeklerinin KÜY platfromlarına yerleştirilmesi, güç yönetimi ve maliyet konuları ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Kırmık Üstü Sistemler Uygulama Notları
Notlar
Bilimsel Dergi Makaleleri, Kırmık Üretici El Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstenilen uygulama alanine yönelik KÜY sistemlerini seçebillir. |
ÖÇ02 | KÜY tasarımına yönelik yazılım ve benzeşim araçlarını etkin olarak kullanabilir. |
ÖÇ03 | Pratik KÜY tasarım uygulamaları gerçekleştirir. |
ÖÇ04 | Öğrenci KÜY tasarımı alanında yayınlanan ileri araştırma makalelerini anlayıp analiz edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moore yasası ve elektronik sistem tasarımına etkisi | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Basit sayısal tasarım prensipleri. | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İleri sayısal tasarım prensipleri | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | KÜY tasarımı bileşen ve üniteleri. | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
5 | İleri veriyolu tasarım | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
6 | KÜY tasarımında bellek hiyerarşisi | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | KÜY tasarımında yazılım geliştirilmesi | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını oku. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | KÜY tasarımı benzeşim ve doğrulaması | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
10 | KÜY uygulama alanları. | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | KÜY tasarımında güncel araştırma konuları. | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma |
12 | Çok işlemci mimarilerini KÜY tasarımında kullanılması. | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
13 | Proje konularının sunumu | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Araştırma projelerinin tartışması. | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Semester konularının tekrarı. | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını oku. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını oku. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |