Genel Bilgi
Kod | EE694 |
Ad | Distributed Generation |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET TEKE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dağıtık üretim (DÜ) hakkında bilgi sahibi olunmasının sağlanması, DÜ sisteminin temelleri hakkında bilgi sahibi olunmasının sağlanması, DÜ çeşitlerinin anlatılması, DÜ sistemlerinin şebekeye entegrasyonun sağlanması ve problemlerin mevcut çözümü
Dersin İçeriği
Dağıtık üretim (DÜ) tanımı ve standartlar, DÜ potansiyeli, DÜ teknolojisi, DÜ uygulamaları, çalışma modları, DÜ bağlantısı, Bağlantı şartları, Güç kalitesi kavramı ve güvenilirlik, Koruma kavramı, Ada modu, DÜ maliyet kavramı
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Distributed Generation: The Power Paradigm for the New Millennium (CRC Mechanical Engineering) by Anne-Marie Borbely, Jan F. Kreider
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dağıtık üretimin temelleri hakkında bilgi sahibi olundu. |
ÖÇ02 | DÜ sisteminin şebekeye entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olundu. |
ÖÇ03 | DÜ çeşitleri anlaşıldı ve benzetim modelleriyle pekiştirildi. |
ÖÇ04 | DÜ sistemlerinin uygulama alanlarını tanındı. |
ÖÇ05 | DÜ sistemlerinin şebekede oluşturabileceği etkiler anlaşıldı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dağıtık üretim kaynakları | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Rüzgar güç santrallerinni temelleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
3 | Güneş enerjisi ve fotovoltaik teknolojisi | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
4 | Mikrotürbin üretim güç sistemleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
5 | Yakıt hücreleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
6 | Küçük hidroelektrik üretim sistemleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
7 | Enerji depolama sistemleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | Vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dağıtık üretimde şebeke bağlantı problemleri | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | DÜ optimizasyonu ve enerji yönetimi | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
11 | DÜ entegrasyonunu güç dağıtım sisteminde güvenilirliğe etkisi | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
12 | Seçilen bir DÜ sistemin incelenmesi | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
13 | Seçilen bir DÜ sistemin incelenmesi ve akıllı şebekeler | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
14 | DÜ sistemlerin röle koordinasyonuna etkisi | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
15 | DÜ sistemlerin güç kalitesi üzerine etkisi | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |