EE669 Custom Power Devices for Power Quality Enhancement

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE669
Ad Custom Power Devices for Power Quality Enhancement
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET TEKE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Özel güç (ÖG) kavramı hakkında bilgi sahibi olunmasının sağlanması, ÖG sisteminin temelleri hakkında bilgi sahibi olunmasının sağlanması, ÖG cihazı çeşitlerinin anlatılması, ÖG cihazlarının şebekeye entegrasyonun sağlanması ve problemlerin mevcut çözümü

Dersin İçeriği

Modern dağıtım sisteminin incelenmesi, Özel güç (ÖG) kavramı ve genel sistem gereksinimleri, reaktif güç kompanzasyonu ve gerilim kontrolü, Paralel, seri ve birleşik kompanzasyon, güç akış kontrolü, faz açısı kontrolü, uygulama örnekleri ve durum çalışmaları, ÖG cihazlarından kaynaklanan harmonik kirlilik, filtre tasarımı, referans akım çıkartımı, referans gerilim çıkartımı.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Custom Power Devices for Power Quality Improvement: Theory, Control Algorithms and Applications by M. A. Hannan (Author), Azah Mohamed (Author) Power Quality Enhancement Using Custom Power Devices, Arindam Ghosh, Gerard Ledwich

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Özel Güç (ÖG) kavramı hakkında bilgi sahibi olundu.
ÖÇ02 ÖG cihazların temelleri hakkında bilgi sahibi olundu.
ÖÇ03 ÖG cihazlarının çalışması anlaşıldı ve benzetim modelleriyle pekiştirildi.
ÖÇ04 ÖG cihazların uygulama alanları tanındı.
ÖÇ05 ÖG cihazlarının şebekeye entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olundu.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Elektrik Güç Kalitesinin Temelleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Geleneksel Düzeltme Yöntemlerinin Analizi Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Özel Güç Cihazları: Giriş Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Güç Dönüştürücülerin yapısı ve kontrolü Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Statik Transfer Anahtarı Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 DSTATCOM ile yük kompanzasyonu Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 DSTATCOM'un kontrolü Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Güç dağıtım sistemlerinde seri kompanzasyon I Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Güç dağıtım sistemlerinde seri kompanzasyon II Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Birleşik Güç Kalitesi Düzenleyici Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Aktif güç Filtresi I Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Aktif güç Filtresi II Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Dağıtık Üretim ve Şebeke Entegrasyonu Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Gelecek beklentileri ve Güç kalitesi iyileştirmedeki fırsatlar Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 11:20