Genel Bilgi
Kod | FK623 |
Ad | Amorf Materyallerin Elektronik Prosesleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ŞADİ YILMAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
amorf maddelerin elektrik ve optik özelliklerinin öğrenimi
Dersin İçeriği
amorf maddeler.amorf maddelerin durum yoğunluğu Anderson lokalizasyonu.hopping iletimi.soğurma kenarı urbach kuralı ve mobilite kenarı.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Katıhal Fiziği Sadi Yılmaz
Notlar
Konu ile ilgili ders kitapları, ders notları, makaleler, internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Malzeme Çeşitleri Öğrenilir |
ÖÇ02 | Amorf malzeme kavramı anlatılır |
ÖÇ03 | İnce Film Özellikleri Öğrenilir |
ÖÇ04 | Kalınlık Ölçümü Yaptırılır |
ÖÇ05 | Amorf malzeme üretimi öğrenimi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | iletkenken yalıtkan ve yarıiletken materyaller | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | amorf materyaller | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | amorf materyallerin üretilme yöntemleri | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | amorf yarıiletkenlerin band aralığının ölçümü.kalınlık ölçümü | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | ısısal tavlama olayı. avlamanın kristal yapıya etkisi | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | amorf malzemelerde iletim mekanizmaları ve hopping iletimi | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | değişken erimli hopping | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | amorf malzeme üretimi | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | amorf malzeme yapımı | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | amorf malzemelerin soğurma kenarı ve mobilite kenarı. | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | amorftan polikristale geçiş koşullarının belirlenmesi | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | amorf malzemelerin kullanım alanları | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | amorf malzemelerden üretilen elektronik cihazlar | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | ZnS ince filmlerin üretim yöntemleri | Düz anlatım ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |