Genel Bilgi
Kod | CEN117 |
Ad | Introduction to Computer Engineering |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH AKAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar mühendisliği eğitimi için gereken temel seviye bilgileri anlamak ve kullanmak.
Dersin İçeriği
Sayı sistemleri, Bilgisayar ağlarına giriş, IP adresleri, Alt ağlar, Ağ maskeleri, Mantık kapıları, Karnaugh haritaları, Temel olasılık
Dersin Ön Koşulu
Ön hazırlığa gerek yoktur.
Kaynaklar
Invitation to Computer Science G.Michael Schneider & Judith Gersting, 5th Ed, 2012
Notlar
Invitation to Computer Science G.Michael Schneider & Judith Gersting, 5th Ed, 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayı sistemlerini tanır ve kullanır |
ÖÇ02 | Mantık kapıları ile tasarım yapabilir. |
ÖÇ03 | Karnaugh haritası tasarımı yapabilir. |
ÖÇ04 | Kombinasyonel mantık devrelerinin tasarımı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gerçek sayılar | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ondalıklar | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sayı teorisi | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sayı tabanları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | IP adreslemenin temelleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | IP adres sınıfları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Alt ağlar | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ağ maskeleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | IP adres aralıkları hesaplama | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Olasılığa giriş | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Temel olasılık kavramları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Koşullu olasılık | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Bernoulli denemeleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Örnek Problemler | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |