Genel Bilgi
Kod | CEN106 |
Ad | Mathematics 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞEHMUS FINDIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Mehmet GÜRSUL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik matematiğinin temel konularından seriler, çok değişkenli fonksiyonlar, katlı integraller, integral teoremleri konularının matematiksel bir bütünlük içinde verilmesi
Dersin İçeriği
Sayı dizileri ve serileri, kuvvet serileri, Taylor serileri. Kuadratik eğriler, kutupsal koordinatlar. Analitik geometri, vektör fonksiyonları. Çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler, minimum ve maksimum problemleri. Çok katlı integraller ve uygulamaları. Doğrusal integral, Green teoremi. Yüzey integrali, ıraksama teoremi, Stoke teoremi.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Calculus, J. Stewart
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sonsuz serileri, yakınsama ve ıraksama çerçevesinde analiz eder. |
ÖÇ02 | Verilen bir fonksiyonun Taylor-Maclaurin açılımlarını hesaplar. |
ÖÇ03 | Çok bilinmeyenli fonksiyonların kısmi türevlerini hesaplar ve anlamlandırır. |
ÖÇ04 | Çok katlı, eğri ve yüzey integrallerini hesaplar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İntegral uygulamaları, yay uzunluğu, hacim ve yüzey alanı hesaplama | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Parametrik eğriler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Polar koordinatlar ve polar eğriler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sonsuz seriler, yakınsama testleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yakınsama testleri (devam) | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Taylor ve Maclaurin serileri, Taylor yaklaşımı | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çok değişkenli fonksiyonlara giriş, kısmi türev ve zincir kuralı | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Genel alanlar üzerinde iki katlı integral | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Üç katlı integral, katlı integrallerde değişken değiştirme | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Polar koordinatlarda iki ve üç katlı integral | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yüzey alanı bulma ve eğri integralleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yüzey integralleri, Green teoremi | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Stokes ve Diverjans teoremleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | FİNAL | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |