Genel Bilgi
Kod | CEN213 |
Ad | Data Structures |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELMA AYŞE ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN KARTAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel veri yapılarını anlamak ve problem çözümünde uygulamak
Dersin İçeriği
Veri yapılarının ve algoritmalarının çalışma zamanı ve bellek gereksinimleri analizi, bagli liste, yigin, kuyruk, agac, cizge veri yapilari ve uygulamalari
Dersin Ön Koşulu
Temel C programlama bilgisi gerekmektedir.
Kaynaklar
WEISS M.A., DATA STRUCTURES ALGORITHM ANALYSIS IN C++, Addison Wesley, 1999.
Notlar
C ve C++ ile ilgili diğer kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veri yapılarının ve algoritmalarının çalışma zamanı ve bellek gereksinimleri analizini yapabilme yeteneğini kazanır. |
ÖÇ02 | Bağlı listeler, yığın, kuyruk, ağaç ve çizge veri yapıları, ve bu veri yapılarının dizi ve işaretçi temelli programlamasını kavrar. |
ÖÇ03 | Gerçek hayat problemlerini en etkin şekilde çözebilmek için hangi veri yapısı ve modelinin kullanılması gerektiğine karar verebilir. |
ÖÇ04 | Gerçek hayat problemini çözmek için en uygun veri yapısını uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Veri yapısı ve veri modeli kavramlarının açıklanması, örnekler verilmesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Program çalışma hızı ve bellek gereksinimi hesaplaması yöntemleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Program çalışma hızı ve bellek gereksinimi hesaplaması yöntemlerinin örnek programlar üzerinde uygulanması | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Araya ekleme sıralaması, seçmeli sıralama, kabarcık sıralaması algoritmaları ve karşılaştırılması | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Birleşmeli sıralama, kümeleme sıralaması, hızlı sıralama algoritmaları ve tüm sıralama algoritmalarının karşılaştırılması | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Ardışıl Arama ve İkili Arama algoritmaları, analizi ve uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Çırpı arama algoritmaları, analizi, ve uygulamaları | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tek ve çift yönlü bağlantılı listeler ve uygulamaları | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Yığın Veri Yapısı ve uygulamaları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Kuyruk Veri Yapısı ve uygulamaları | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Ağaç Veri Modelinin tanımlanması | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | İkli Ağaç, İfade Ağacı, Kümeleme Ağacı, Kodlama Ağaçları ve uygulamaları | Ders notlarının okunması, ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Çizge veri modelinin tanımlanması | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Çizge veri modelinin kullanımı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavlarına hazırlık | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |