Genel Bilgi
Kod | CEN489 |
Ad | Modelling of Computer Networks |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH AKAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Optimal ağ protokolü tasarımı için parametrelerin ve test yöntemlerinin kavranması, yeni nesil ağ mimarileri ve protokolleri hakkında öngörüde bulunulabilmesi
Dersin İçeriği
Ağ modellemesine giriş, ağ hesaplamaları, dinamik zamanlama ve kaynak tahsisi, ağ oyunları, protokol analizi
Dersin Ön Koşulu
Ön hazırlığa gerek yoktur.
Kaynaklar
Computer Networking: A Top-Down Approach by Kurose & Ross 7th edition, ISBN-10: 9780133594140
Notlar
Computer Networking: A Top-Down Approach by Kurose & Ross 7th edition, ISBN-10: 9780133594140
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ağ protokollerinin kavranması |
ÖÇ02 | Optimal ağ protokol kavramı |
ÖÇ03 | Ağ modellemesinde kullanılan araç, yöntem ve testlerin kullanımı |
ÖÇ04 | Optimal ağ modellemesi yöntemlerinin gerçek zamanlı problemlerde uygulanabilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ağ modelleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Modelleme ve ölçüm araçları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ağ performans ölçütleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Veri akışı modelleri | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dinamik zamanlama | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Markov süreci ve ağ kaynak tahsisi analiz etme başvurusu | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kullanılabilir bant genişliği tahmini | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bilgisayar Ağlarında anomali durumların tespiti | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Oyun teorisine giriş | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kaynak paylaşım oyunları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tıkanıklık oyunları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Petri ağları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Markov ile Tıkanıklılık Tespiti | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Durum çalışmaları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |