Genel Bilgi
Kod | CEN445 |
Ad | Introduction to Data Visualization |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Elif Emel FIRAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere veri görselleştirme sistemlerinin tasarımı ve analizindeki temel problemler, kavramlar ve yaklaşımları tanıtmak.
Dersin İçeriği
Öğrencileri, veri modelleme, veri özniteliklerini grafik özniteliklere eşleme, algısal sorunlar, mevcut görselleştirme teknikleri ve araçları ve belirli veriler, görevler ve kullanıcı türleri için görselleştirmelerin etkinliğini değerlendirme dahil olmak üzere görselleştirme ardışık düzeninin aşamalarına alıştırmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Wilke, C.O., 2019. Fundamentals of data visualization: a primer on making informative and compelling figures. O'Reilly Media.
Notlar
Chen, Chun-houh, Wolfgang Karl Härdle, and Antony Unwin, eds. Handbook of data visualization. Springer Science & Business Media, 2007. Chen, Chun-houh, Wolfgang Karl Härdle, and Antony Unwin, eds. Handbook of data visualization. Springer Science & Business Media, 2007.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilerin temellerini ve özelliklerini anlar. |
ÖÇ02 | Çeşitli mevcut görselleştirme sistemlerini ve araç setlerini bilir. |
ÖÇ03 | İyi görselleştirmenin bileşenleri için tasarım hususlarını bilir. |
ÖÇ04 | Görsel tasarımlar oluşturarak verilerdeki trendi tespit eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Matematik, fen bilimleri ve bilgisayarla ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal bilgileri beraber kullanabilme | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5. Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerin çözümüne ilişkin deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve disiplin içi/çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma ve özgüven | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme, kaynak araştırması yapabilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, ve en az bir yabancı dilde teknik yayın okuyup anlayabilme, rapor hazırlama ve sunum yapma becerisi | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri, girişimcilik ve yenilikçilik, ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Verinin temelleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İnsan Algısı ve Bilgi İşleme | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Görselleştirmenin temelleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mekansal veriler için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Coğrafi veriler için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Zaman odaklı veriler için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çok değişkenli veriler için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınavlar | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ağaçlar, grafikler ve ağlar için görselleştirme teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Etkileşim Kavramları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Etkileşim teknikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Etkili görselleştirmeler tasarlama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Etkili görselleştirmeler tasarlamaya devam | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Makale sunumları | Makale taraması, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Soru-Cevap |
15 | Proje sunumları | Proje hazırlama, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl sonu sınavına hazırlık | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |