Genel Bilgi
Kod | BKP309 |
Ad | Viroloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç.Dr. Behçet Kemal ÇAĞLAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde önemli zararlara neden olan virüs ve virüs benzeri hastalık etmenleri ile ilgili genel bilgiler, simptomları, tanılama yöntemleri ve mücadeleleri hakkında bilgiler verilmektir.
Dersin İçeriği
Virüslerin genel özellikleri, taşınmaları, neden olduğu simptomlar, tanı yöntemleri ve mücadele yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Gerekmiyor
Kaynaklar
Ders ile ilgili Powerpoint uygulamasında hazırlanmış sunular
Notlar
İnternet ortamında ulaşılacak kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkilerde hastalıklara neden olan virüslerin genel özelliklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Virüslerin bitkilerde neden olduğu simptomları öğrenir |
ÖÇ03 | Bitki virüslerini tanı yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Virüs hastalıkları ile mücadele yöntemlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Virüs nedir, tarihçesi, virüs hastalıklarının ekonomik önemi | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Virüslerin yapısı, genel özellileri, nükleik asitler, patogenez | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Virüslerde proteinin karakteri, çeşitleri ve virüslerin çoğalması | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Virüslerin isimlendirilmesi, sınıflandırılması ve virüs grupları (ICTV) | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Virüslerin taşınma yolları | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Virüslerin neden oldukları simptomlar ve önemli virüs hastalıkları (Meyve-Turunçgil-Bağ) | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Virüslerin neden oldukları simptomlar ve önemli virüs hastalıkları (Sebze-Tarla Bitkileri) | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İşlenilen konuları kapsayacak şekilde hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Virüsleri saptama ve tanılama yöntemleri (Biyolojik, serolojik) | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biyolojik ve serolojik tanı yöntemleri (Uygulama) | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Virüsleri saptama ve tanılama yöntemleri (Moleküler) | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Moleküler yöntemler (Uygulama) | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bitki metobolizmasına virüslerin etkileri | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Virüs benzeri diğer etmenler | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Virüslerle mücadele yöntemleri (Sertifikasyon) | Verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunuları hazırlama ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenilen konuları kapsayacak şekilde hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenilen konuları kapsayacak şekilde hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |