BBP349 Kesme Çiçekçilik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBP349
Ad Kesme Çiçekçilik
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NEZİHE KÖKSAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kesme çiçekler ve yetiştiriciliği konusunu öğretmektir.

Dersin İçeriği

Dünyada ve Türkiyede yetiştirilen kesme çiçek tür ve çeşitlerini tanımak; bitkisel, agronomik ve ekolojik özelliklerini bilmek; üretim miktarları, yetişme alanları ve yetiştiricilik sorunlarını tartışmak; bitkilerin gen merkezleri, yetiştirme teknikleri, sera ve bahçe kurma konularındaki temel kavramları ve konuları anlayabilmek.

Dersin Ön Koşulu

bulunmamaktadır

Kaynaklar

süs bitkileri

Notlar

süs bitkileri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kesme çiçekler ile ilgili temel kavramları bilir.
ÖÇ02 Kesme çiçeklerin yetiştirme tekniklerini bilir.
ÖÇ03 Kesme çiçek serası kurabilir, bakım işlemlerini gerçekleştirebilir, sorunlarını çözebilir.
ÖÇ04 Kesme Çiçeklerin Dünyada ve Türkiyedeki durumunu öğrenir.
ÖÇ05 Kesme çiçeklerin çoğaltım yöntemlerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünyadaki ve Türkiyedeki Kesme Çiçek Yetiştiriciliğinin Durumu Kesme çiçekçilik ile ilgili ders kitaplarındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 Kesme Çiçeklerin Tanımlanması ve Sınıflandırılması, Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
3 Anthurium Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Nergiz Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Kesme Gül Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
6 Gerbera Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Karanfil Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ara Sınavı Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Kasımpatı Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Zambak Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım
12 Orkide Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Hastalık ve Zararlılarla Mücadele Yöntemleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Kesme Çiçeklerin Pazarlanması Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
15 Adana İli Çevresindeki Süs Bitkileri Seralarına Ziyaret Final sınavına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 07:24