BKP314 Böcek Fizolojisi

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BKP314
Ad Böcek Fizolojisi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMİL KARUT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. KAMİL KARUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste, yeryüzünde başat olan böceklerin kas, dolaşım, boşaltım, solunum, sinir, üreme sistemleri ile böceklerin gelişmeleri ve farklı duyusal sistemleri hakkında temel bilgileri vermek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Böceklerde kas, sinir, dolaşım, boşaltım, üreme, solunum, sindirim sistemleri ile duyusal sistemler

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Genel entomoloji (Tarımsal) Genel entomoloji

Notlar

Genel entomoloji (Tarımsal) Genel entomoloji


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Böceklerde kas ve hareketlerini öğrenir
ÖÇ02 Böceklerde sinir sistemi ve çalışma prensiplerini öğrenir
ÖÇ03 Böceklerde solunum ve dolaşım sistemlerini öğrenir
ÖÇ04 Böceklerde deri değişimi ve fizyolojisini öğrenir
ÖÇ05 Böceklerde koku alma fizyolojisini öğrenir
ÖÇ06 Böceklerde uçma davranışı ve fizyolojisini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel tanıtımı Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Böceklerde dış anatomi Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Böceklerde kaslar ve hareketleri Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Böceklerde sinir sistemi ve çalışması Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Böceklerde endokrin sistem ve hormonlar Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Böceklerde dolaşım sistemi Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Böceklerde solunum sistemi Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Böceklerde sindirim sistemi ve beslenme Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Böceklerde boşaltım sistemi Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Böceklerde üreme organları ve üremenin fizyolojisi Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Böceklerde deri değiştirme ve kontrolü Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Böceklerde duyusal sistemler (Görme) Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Böceklerde duyusal sistemler (mekanik uyarıcılar) Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Böceklerde duyusal sistemler (kimyasal uyarıcılar) Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Böcekler, Entomolojinin ana hatları (Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK) Genel Entomoloji (İ Akif Kansu) Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 07:33