Genel Bilgi
Kod | BKP443 |
Ad | Zararlılarla Savaş Yöntemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde verim kayıplarına neden olan zararlılara karşı kullanılan mücadele yöntemleri hakkında örneklere dayalı detaylı ve pratiğe yönelik bilgiler vermek ve öğretmek.
Dersin İçeriği
Kültür bitkilerinde beslenen böcekler, akarlar, nematodlar, kemirgenler vb. zararlılara karşı kullanılan mücadele yöntemleri (Yasal önlemler, Fiziksel, Kültürel, Biyoteknik, Biyolojik ve Kimyasal Mücadele Yöntemleriyle Entegre Zararlı Yönetimi) konusunda bilgiler vermek. Bitki zararlılarının kontrolündeki yeni gelişmeleri ve uygulamaları öğretmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Toros, S., Maden, S., Sözeri, S., 1999. Tarımsal Savaş Yöntem ve Ilaçları. Genişletilmiş III. Baskı. A. Ü. Ziraat Fak. Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkilerde zarar yapan etmenlere karşı kullanılan yöntemleri, onların avantaj ve dezavantajlarını bilir. |
ÖÇ02 | Bitkilerde zarar yapan etmenlere karşı yasal savaş konusunda yapılan uygulamaları ve ilgili yönetmelikleri bilir. |
ÖÇ03 | Bitkilerde zarar yapan etmenlere karşı dayanıklılık mekanizmalarını, bunlara karşı mücadele yöntemlerini bilir. |
ÖÇ04 | Kimyasal Mücadele kullanılan kimyasalların formülasyon tiplerini, etken maddelerin sınıflandırılması ve etki mekanizmalarını bilir. |
ÖÇ05 | İnsektisit, akarisit, nematisit vb. kimyasal maddelerin insan ve çevre saǧlıǧı üzerindeki etkisini bilir. |
ÖÇ06 | Entegre zararlı yönetimi uygulamalarını bilir. |
ÖÇ07 | Zararlılara karşı alternatif savaşım yöntemlerini (Fiziksel, Kültürel, Biyoteknik, Biyolojik, Yasal) bilir. |
ÖÇ08 | Bitkilerde zarar yapan etmenlerin mücadelesinde yeni gelişmeler ve yöntemleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal zararlılarla savaşta temel bilgilerin verilmesi. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tarımsal zararlılara karşı Kararntina uygulamaları | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tarımsal zararlılara karşı mekaniksel savaşım yöntemlerinin. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tarımsal zararlılarla savaşta kültürel önlemler | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tarımsal zararlılarla savaşta fiziksel savaşım yöntemleri | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Toprak solarizasyonu uygulamaları | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tarımsal zararlılara karşı biyoteknik savaşım yöntemlerinin kullanılması | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Tarımsal zararlılara karşı biyolojik savaşım yöntemi | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tarımsal zararlılara karşı kimyasal savaşım yöntemleri hakkında genel bilgiler. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Zararlılara karşı kullanılan Kimyasallar. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İyi tarım uygulamaları çerçevesinde Kimyasal uygulaması. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kimyasal savaş ve çevre sorunları. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tarımsal zararlılara karşı entegre savaşım hakkında temel bilgilerin verilmesi. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel değerlendirme ve tekrar. | Ders notları ve görsel sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |