Genel Bilgi
Kod | ISG402 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EKREM ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EKREM ATAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İSG yönetim sistemleri ve risk değerlendirme hakkında bilgi vermek, iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması ve sürdürülebilmesinde gerekli uygulamalar ve önlemler hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
İSG yönetim sistemleri, risk değerlendirme, acil eylem planları, iş hijyeni ve iş alanlarına bağlı özel İSG uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Muhamamed Nurullah Acar. İş Sağlığı ve Güvenliği Saha Rehber Kitabı, 2021
Notlar
Muhamamed Nurullah Acar. İş Sağlığı ve Güvenliği Saha Rehber Kitabı, 2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İSG yönetim sistmlerini kavrar. |
ÖÇ02 | Risk değerlendirme ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Farklı çalışma koşullarında iş sağlığı ve güvenliği ilgili uygulamalar ve önlemler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Risk analizleri konusunda temel bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İSG yönetim sistemleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Risk değerlendirme kavramı ve ilgili tanımlar | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Risk değerlendirme yöntemleri-I | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Risk değerlendirme yöntemleri-II | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Ergonomi | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İş Hijyeni | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İş yeri temizliği ve düzeni | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Acil eylem planları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Yangın ve çeşitleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Büroda çalışma | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sağlık ve güvenlik işaretleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kişisel Koruyucu Donanımları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Tarımda İSG | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Tarımda İSG-II devam | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |