Genel Bilgi
Kod | BKP418 |
Ad | Bitki Klinikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. Serkan PEHLİVAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. SİBEL UYGUR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler bitki koruma organizasyonu hakkında bilgi alırlar, mesleki deneyimi direkt alanında görerek ve yaşayarak çözüm önerilerinde bulunurlar.
Dersin İçeriği
Tarımsal işletmeleri ve tarım bakanlığına bağlı kuruluşları ziyaret ederek hastalık ve zararlı yönetiminde yapılanları incelemek
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
ziraat mühendisliği alanında gerekli donanımlara sahip olmak için tesislerin gezilmesi, yetkili kişilerden anlatım ve sunumların izlenmesi.
Notlar
ziraat mühendisliği alanında gerekli donanımlara sahip olmak için tesislerin gezilmesi, yetkili kişilerden anlatım ve sunumların izlenmesi. 1
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için temel bilgiler edinir.1 |
ÖÇ02 | Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer.2 |
ÖÇ03 | Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma.3 |
ÖÇ04 | Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar.4 |
ÖÇ05 | Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma.5 |
ÖÇ06 | Laboratuvar kullanma, bitki koruma alanında laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi kazanır. 6 |
ÖÇ07 | Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanmaktadır. 7 |
ÖÇ08 | Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. 8 |
ÖÇ09 | Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanmaktadır.9 |
ÖÇ10 | Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır.10 |
ÖÇ11 | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. gibi Bitki Korumanın genel konularını öğrenir. 11 |
ÖÇ12 | Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur. 12 |
ÖÇ13 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.13 |
ÖÇ14 | Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli temel bilgilere sahip olur. 14 |
ÖÇ15 | Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. 15 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve bölüm hakkında bilgilendirme. Ödevlerin verilmesi | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Tarımsal İlaç Firmaları ve bunların bitki koruma sektöründeki yeri | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Meyvelerin depo koşullarında korunması ile depo hastalık ve zararlıları ile mücadele (örnek tesis ziyareti) | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Tohum üretim firmaları ve bitki korumadaki yerleri (örnek tesis ziyareti) | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | Sera ve topraksız tarım alanlarında bitki koruma sorunları ve çözüm önerileri (örnek tesis ziyareti) | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Bitki korumada biyolojik mücadele ve biyolojik mücadele etmenlerinin üretimleri (örnek tesis ziyareti) | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | TİGEMe ait birimlerde ve özel üretim alanlarında yetiştiricilik ve bitki koruma sorunları (örnek tesis ziyareti) | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
|
9 | Fidan üretimi ve bitki koruma (örnek tesis ziyareti) | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Elma üretimi, depolanması ve bitki koruma sorunları ve çözüm önerileri (örnek tesis ziyareti) | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Turunçgil üretimi, depolanması ve bitki koruma sorunları ve çözüm önerileri (örnek tesis ziyareti) | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
12 | Bitki koruma mezunlarının görev yapabileceği mesleki kurum ve kuruluşlar ile mesleki inovasyon | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
13 | Tarımsal araştırma istasyonlarında yürütülen çalışmalar (Örnek istasyon ziyareti) | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Tarımsal sürdürülebilirliği korumak için bitki koruma sorunlarının çözümünde ve reçeteleme sisteminde etiksel yaklaşımlar | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi araştırma istasyonu ve bitki koruma sorun ile çözümleri (merkez ziyareti) | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |