Genel Bilgi
Kod | BKP428 |
Ad | Herbolojide Agroekolojik Uygulamalar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SİBEL UYGUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SİBEL UYGUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Herboloji bilim dalının konusu olan yabancı otlarla mücadele programlarının hazırlanmasında ve uygulanmasında agroekolojik ve sürdürülebilir yöntemlerin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Sürdürülebilir tarım bilimi demek olan Agroekoloji, uluslar arası düzeyde belirlenmiş prensipleri olan bir bilim dalıdır. Bu prensiplerden biriside, bitki sağlığını korumada kullanılacak olan sürdürülebilir mücadelede yöntemlerinin uygulanmasıdır. Yabancı otlar, kültür bitkisi yetiştiriciliğinin önemli bir problemidir. Sürdürülebilir tarım sistemlerinde yabancı otlarla başarılı bir mücadele, problem türleri ortaya koymakla başlayan ve mücadele stratejilerini oluştururken bunların tarımsal uygulamalarla ilişkilerinin de belirlenmesi esasına dayanan uzun ve kompleks bir süreçtir. Bu ders kapsamında bu süreç ve bu süreci yönetecek ilişkiler ile yöntemler dersin içeriğini oluşturacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Agroecology: The Science Of Sustainable Agriculture Editor: Miguel A Altieri
Notlar
Agroecology: The Science Of Sustainable Agriculture Editor: Miguel A Altieri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Agroekoloji bilim dalı hakkında bilgi edinirler. |
ÖÇ02 | Agroekoloji bilim dalının prensiplerini öğrenirler. |
ÖÇ03 | Yabancı otlarla mücadelede agroekojik yöntemleri öğrenirler. |
ÖÇ04 | Tarımsal uygulamalar ve yabancı otlanma arasındaki ilişkiyi öğrenirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Agroekoji tanımı ve prensipleri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Agroekolojide yabancı ot yönetimi | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Yabancı ot yönetim süreç modülleri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sulama teknik, miktar ve sürelerinin yabancı otlanma ile ilişkisi | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Gübre çeşitlerinin ve uygulama miktarının yabancı otlanma ile ilişkisi | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yabancı otlanmanın hayvancılıkla ilişkisi | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ekim nöbeti ve yabancı otlanma arasındaki ilişki | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konulardan | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kompost yapımı ve biyogaz | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kontrollü ve sertifikalı tarımın herbolojideki yeri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Üründe ve tohumlukta yabancı ot problemi | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Örtücü Bitkiler | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Malçlama teknikleri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yabancı otların tarımsal ekosisteme katkıları | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Agroekosistemde biyolojik çeşitlilik ve yabancı otlanma | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Final sınavına kadar işlenmiş konulardan | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Final sınavına kadar işlenmiş konulardan | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |