Genel Bilgi
Kod | SAFS0028 |
Ad | Sustainable Bioethanol Production from Field Crops |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarla bitkilerinden sürdürülebilir biyoetanol üretiminin temel ilkelerini öğrenir.
Dersin İçeriği
Biyoyakıtlar, yenilenebilir, sürdürülebilir, çevre dostu ve uygun maliyetli oldukları için fosil yakıtlara en umut verici alternatiflerden biri olarak kabul edilebilir. Biyoetanol günümüzde küresel ulaşım sektöründe en çok tüketilen biyoyakıt türüdür ve genellikle benzin tüketimini azaltmak, oktan sayısını artırmak ve daha verimli bir yanmayı teşvik etmek için benzinle karıştırılmaktadır. Şeker kamışı, tatlı sorgum, mısır, miscanthus, dallı darı vb. gibi çeşitli tarla bitkilerinin, yüksek biyokütle verimi, sera gazı tasarrufları ve zengin fermente edilebilir şeker veya yapısal karbonhidrat içerikleri nedeniyle biyoetanol üretimi için büyük bir potansiyele sahip olduğu yaygın olarak bilinmektedir. Sürdürülebilir biyoetanol üretiminin sağlanabilmesi için biyoenerji bitkilerinin minimum girdi ile yetiştirilmesi, yetiştirme tekniklerinin doğru uygulanması ve ekolojik koşullara bağlı olarak en uygun tür ve üretim yöntemlerinin seçilmesi gerekmektedir. Sonuç olarak, bu derste sürdürülebilir biyoetanol üretiminin temel ilkeleri tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Perennial grasses for bioenergy and bioproducts. Handbook of bioenergy crop plants.
Notlar
Perennial grasses for bioenergy and bioproducts. Handbook of bioenergy crop plants.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoetanol üretiminde hammadde olarak kullanılan tarla bitkilerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Sürdürülebilir biyoetanol üretiminin temel ilkelerini kavrar. |
ÖÇ03 | Biyoetanol üretimini etkileyen bitkisel ve tarımsal özellikleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Sürdürülebilir biyoetanol üretimi için gerekli olan bitkisel özellikleri ve yetiştirme tekniklerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoetanolün tanımı, yakıt özellikleri ve avantajları. | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Biyoetanol üretim aşamaları | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Biyoetanol hammaddesi olarak kullanılan tarla bitkileri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | 1. nesil biyoetanol üretimi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | 2. nesil biyoetanol üretimi | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Biyoetanol üretimini etkileyen hammadde özellikleri | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Biyoetanol üretimini etkileyen tarımsal teknikler | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Küresel biyoetanol üretiminin güncel durumu | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Mısır | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Şeker kamışı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sorgum | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Şeker pancarı | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Diğer tahıllar | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Çok yıllık buğdaygiller | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |