Genel Bilgi
Kod | ABL539 |
Ad | Kriminoloji Bilimende Fotografın yeri ve Deneyim Kazanması |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
nasıl fotoğraf çekilir, görüntü analizi, eklenen görüntüler, olay yeri fotoğrafçılığı
Dersin İçeriği
analog yada digital kayıtlardan görüntü içerğini ve yapısını bozmadan kanıt elde etmek, görüntü kayıtı yapan her türlü kayıtcihazından analiz yapmak, orjinal olmayan görüntülri ortaya çıkarmak, görüntü maniplasyonunu belirlemek
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur
Kaynaklar
Suç Araştırmalarında Kriminal Yaklaşımlar
Notlar
https://books.google.com.tr/books?id=sPx7EAAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=kriminal&hl=tr&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=kriminal&f=false
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | fotoğraf makinalarının parçalarını tanır |
ÖÇ02 | lenslerin yapısını çeşitlerini ve amaçlarını anlar |
ÖÇ03 | fotoğraf çekimini, fotoğraf karesinin nasıl olması gerektiğini öğrenir |
ÖÇ04 | iso, diyafram, enstantane nedir |
ÖÇ05 | fotoğraf karelerinde isonun önemini anlar |
ÖÇ06 | diyafram öncelikli fotoğraf çekimini anlar |
ÖÇ07 | enstantane öncelikli fotoğraf çekimini öğrenir |
ÖÇ08 | aouto, manual fotoğraf çekimi arasındaki farkları öğrenir |
ÖÇ09 | flaşlı ve flaşsız fotoğraf çekimi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | fotoğraf makinalarının tanımı | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | lensler | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | nasıl fotoğraf çekilir | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | iso, diyafram, enstantane nedir | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | iso örnekleri | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | diyafram öncelikli çekim yapmak | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | enstantane öncelikli fotoğraf çekimi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | flaşlı ve flaşsız fotoğraf çekimi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | olay yeri fotoğrafcılığı | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | olay yerinde yapılması gerekenler | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | olay yerinde hangi lensler kullanılır | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | ölçekleme nedir | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | olay yeri fotoğraflamak | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | olay yeri fotoğraflarının analizi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |