ABL659 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL659
Ad Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Ensitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NİGAR YARPUZ BOZDOĞAN
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel araştırma ve yayında dikkat edilmesi gereken hususlar, materyal metot kullanımı, yasa-yönetmelik, literatür taramaları, etik kurallar, bilimsel araştırma, eser ve makale yazım kuralları,literatür tarama, metin içinde ve kaynaklar bölümünde literatür gösterimi,bir makale veya projede intihal taramasını öğrenmek.

Dersin İçeriği

Bilimsel bir çalışmanın hazırlanmasında, giriş, materyal ve metot, literatür taraması,araştırma bulguları, tartışma, sonuç, kaynaklar bölümleri hakkında bilgi sahibi olmak, yasa ve yönetmeliklere ve etik kuralları hakkında bilgilenmek.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Cumhur Ertekin, Nihat Berker, Aslıhan Tolun, Dinçer Ülkü, 2002. Bilimsel araştırmalarda etik ve sorunlar, TÜBA yayınları, ISBN: 9758593129. Aydın, İ., 2016. Akademik Etik. PEGEM Akademi, ISBN: 978-605-318-515-4. S:37 Bilimsel araştırma makaleler Ders konuları hakkında yazılmış makaleler ve ders notları

Notlar

Uçak, N. Ö., Birinci, H. G., 2008. Bilimsel Etik ve İntihal. Türk Kütüphaneciliği, 22 (2): 187-204. İnci, O., 2015. Bilimsel Yayın Etiği. Türk Kütüphaneciliği 29(2): 282-295. Ozcan, M., Balcı, Y., 2016. Akademisyenlerin Araştırma ve Yayın Etiğine İlişkin Düşünceleri. Türkiye İktisadi Girişim ve İş Ahlakı Derneği, 9(1): 93-115.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırma nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Bilimsel bir projenin nasıl yazıldığı hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Literatür tarayabilir ve kaynak göstermeyi bilir
ÖÇ04 Kişi Atıf yapmayı öğrenir
ÖÇ05 Kişi Bilimsel makale hazırlar
ÖÇ06 Bilimsel etik kurallarını öğrenir
ÖÇ07 Yasa ve yönetmelikleri öğrenir
ÖÇ08 Kişi Proje sunusu yapar
ÖÇ09 Proje sonuç raporu hazırlar
ÖÇ10 Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemleri öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel proje hakkında genel bilgiler, dikkat edilmesi gereken hususlar, bilim insanında olması gereken özellikler hakkında bilgilendirme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Bilimsel proje yazmak, giriş, materyal, metot bölümleri hakkında bilgi verilmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Bilimsel proje yazmak, araştırma bulguları, tartışma, sonuç bölümleri hakkında bilgi verilmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Bilimsel proje yazmak, teşekkür, literatür bölümleri hakkında bilgi verilmesi - örnek proje Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Literatür taraması nasıl yapılır Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Örnek proje üzerinde tartışma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
7 Sonuçlanmış bir projenin makaleye dönüştürülmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ders notlarına çalışma. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Tamamlanmış bir makalede plagiarism kontrolü yapmak - örnek makale üzerinde çalışma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
10 Bilimsel yayın etiği nedir, etik kuralları nelerdir Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Bilimsel projelerde ve makalelerde etik dışı davranışlar önleme yolları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Bilimsel yayın etiği hakkında yasa ve yönetmelikler hakkında bilgilendirme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 YL/Doktora tezi yazma kuralları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
14 YL/Doktora tezi yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Sonuçlanmış lisansüstü tezleri, projeler ve makalelerin bilimsel toplantılarda sunum şekli Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarına çalışma. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarına çalışma. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 10:05