Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel araştırma ve yayında dikkat edilmesi gereken hususlar, materyal metot kullanımı, yasa-yönetmelik, literatür taramaları, etik kurallar, bilimsel araştırma, eser ve makale yazım kuralları,literatür tarama, metin içinde ve kaynaklar bölümünde literatür gösterimi,bir makale veya projede intihal taramasını öğrenmek.
Dersin İçeriği
Bilimsel bir çalışmanın hazırlanmasında, giriş, materyal ve metot, literatür taraması,araştırma bulguları, tartışma, sonuç, kaynaklar bölümleri hakkında bilgi sahibi olmak, yasa ve yönetmeliklere ve etik kuralları hakkında bilgilenmek.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Cumhur Ertekin, Nihat Berker, Aslıhan Tolun, Dinçer Ülkü, 2002. Bilimsel araştırmalarda etik ve sorunlar, TÜBA yayınları, ISBN: 9758593129. Aydın, İ., 2016. Akademik Etik. PEGEM Akademi, ISBN: 978-605-318-515-4. S:37 Bilimsel araştırma makaleler Ders konuları hakkında yazılmış makaleler ve ders notları
Notlar
Uçak, N. Ö., Birinci, H. G., 2008. Bilimsel Etik ve İntihal. Türk Kütüphaneciliği, 22 (2): 187-204. İnci, O., 2015. Bilimsel Yayın Etiği. Türk Kütüphaneciliği 29(2): 282-295. Ozcan, M., Balcı, Y., 2016. Akademisyenlerin Araştırma ve Yayın Etiğine İlişkin Düşünceleri. Türkiye İktisadi Girişim ve İş Ahlakı Derneği, 9(1): 93-115.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Bilimsel bir projenin nasıl yazıldığı hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Literatür tarayabilir ve kaynak göstermeyi bilir |
ÖÇ04 | Kişi Atıf yapmayı öğrenir |
ÖÇ05 | Kişi Bilimsel makale hazırlar |
ÖÇ06 | Bilimsel etik kurallarını öğrenir |
ÖÇ07 | Yasa ve yönetmelikleri öğrenir |
ÖÇ08 | Kişi Proje sunusu yapar |
ÖÇ09 | Proje sonuç raporu hazırlar |
ÖÇ10 | Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel proje hakkında genel bilgiler, dikkat edilmesi gereken hususlar, bilim insanında olması gereken özellikler hakkında bilgilendirme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Bilimsel proje yazmak, giriş, materyal, metot bölümleri hakkında bilgi verilmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Bilimsel proje yazmak, araştırma bulguları, tartışma, sonuç bölümleri hakkında bilgi verilmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Bilimsel proje yazmak, teşekkür, literatür bölümleri hakkında bilgi verilmesi - örnek proje | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Literatür taraması nasıl yapılır | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Örnek proje üzerinde tartışma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
7 | Sonuçlanmış bir projenin makaleye dönüştürülmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ders notlarına çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Tamamlanmış bir makalede plagiarism kontrolü yapmak - örnek makale üzerinde çalışma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
10 | Bilimsel yayın etiği nedir, etik kuralları nelerdir | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Bilimsel projelerde ve makalelerde etik dışı davranışlar önleme yolları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Bilimsel yayın etiği hakkında yasa ve yönetmelikler hakkında bilgilendirme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | YL/Doktora tezi yazma kuralları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | YL/Doktora tezi yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Sonuçlanmış lisansüstü tezleri, projeler ve makalelerin bilimsel toplantılarda sunum şekli | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |