Genel Bilgi
Kod | CMT0011 |
Ad | İleri Akışkanlar Mekaniği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ENGİN PINAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini ve denklemlerini öğretmek; Gerçek hayattan çok sayıda ve farklı mühendislik örnekleri sunarak, öğrencilere mühendislik uygulamalarında akışkanlar mekaniğini uygulama becerisi kazandırmak; Fizik üzerine ağırlık vererek ve akışkan fiziğini desteklemek üzere ilgili şekiller ve görsel dokümanlarla öğrencilere akışkanlar mekaniğinde kapsamlı anlama ve uygulama yetisi kazandırmak
Dersin İçeriği
Giriş ve Temel Kavramlar Akışkanların Özellikleri Basınç ve Akışkan Statiği Akışkan Kinematiği Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri Akışkan Sistemlerin Momentum Analizi Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri Vize Potansiyel Akış Teorisi Potansiyel Akış Teorisi Sınır Tabaka Teorisine Giriş Sınır Tabaka Teorisine Giriş Türbülanslı Akış Türbülanslı Akış Final Sınavı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Frank M. White, Viskoz Akışkan Akışı, McGraw-Hill Bilim/Mühendislik/Matematik; 3. Baskı (5 Ocak 2005)
Notlar
Yunus Cengel; Akışkanlar Mekaniği, Palme Yayıncılık; 3 Basım (2014) İleri Akışkanlar Mekaniği; Yalçın Yüksel Beta Yayıncılık; 1. Basım;( Ocak 2013)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akışkanalar mekaniğinin temel kavramlarını gözden geçirme |
ÖÇ02 | Durgun bir akışkan içerisindeki basıç değişimini belirleyebilme |
ÖÇ03 | Kütle, Momentum ve Enerji korunumu kanunlarını kavrayıp mühendislikte karşılaşılan problemlere uygulayabilme |
ÖÇ04 | Navier-Stokes denklemlerini kullanarak çeşitli akışkanlar mekaniği problemlerini çözmek, |
ÖÇ05 | Potansiyel akış teorisi hakkında genel bilgilere sahip olmak, |
ÖÇ06 | Sınır tabaka teorisi hakkında genel bilgilere sahip olmak, |
ÖÇ07 | Türbülanslı akış hakkında detaylı bilgilere sahip olmak, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
2 | Akışkanların Özellikleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
3 | Basınç ve Akışkan Statiği | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Akışkan Kinematiği | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği Temel Denklemleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Navier-Stokes Denklemlerinin tanımı | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
8 | Ara sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Navier-Stokes Denklemlerinin Yaklaşık Çözümleri ve uygulamalar | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
10 | Potansiyel Akış Teorisi | ilgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Potansiyel Akış Teorisi ile ilgili uygulamalar | ilgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
12 | Sınır Tabaka Teorisine Giriş | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
13 | Sınır Tabaka Teorisine ile ilgili uygulamalar | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Türbülanslı Akış | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türbülanslı Akış ile ilgili uygulamalar | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |