Genel Bilgi
Kod | CMT006 |
Ad | Isı İletiminin Sayısal Yöntemlerle Hesaplanması |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ARİF ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı tahmin yöntemleri arasında sayısal çözüm yöntemi kullanarak sıcaklıkların belirlenmesi.
Dersin İçeriği
enerji ve momentum eşitlikleri gibi diferansiyel eşitliklerin geliştirilmesi, ayrıştırma eşitliklerinin türetilmesi, 1-2 ve 3 boyutlu iletim ısı transferinde sıcaklıkların belirlenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Numerical Heat Transfer and Fluid flow, Suhas V. Patankar, McGraw-Hill Book Company 1980
Notlar
Isı ve Kütle Transferi Pratik bir Yaklaşım, YUNUS A. ÇENGEL
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Problemi tanımlayarak diferansiyel eşitlikleri geliştirebilmek |
ÖÇ02 | Ayrıştırma metotlarını uygulayabilmek |
ÖÇ03 | 1 boyutlu ısı transferi ve süreklilik koşullarında ısı iletim denklemini yazabilme |
ÖÇ04 | 1 boyutlu geçici rejimde ısı transferinde sınır şartlarını tanımlayabilme |
ÖÇ05 | 2 veya 3 boyutlu geçici rejimde ısı transferinde sınır şartlarını tanımlayabilme |
ÖÇ06 | 3 boyutlu bir geometride sıcaklıkların tespitini sayısal metot uygulayarak belirleyebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | tahmin yöntemleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | diferansiyel eşitliklerin belirlenmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | diferansiyel eşitliklerin geliştirilmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | ayrıklaştırma eşitliğinin yapısı | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | ayrıklaştırma eşitliklerini türetme metotları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | tek boyutlu sürekli ısı transferinde sınır şartları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | tek boyutlu zamana bağlı ısı transferinde ağ örgü yapısı | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | 2 ve 3 boyutlu ısı transferi durumunda çözüm | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | uzun silindirik çubukta sayısal yöntem kullanarak sıcaklıkların belirlenmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | küresel cisimlerde sayısal yöntem kullanarak sıcaklıkların belirlenmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | piramit şekilli geometrilerde sayısal yöntem kullanarak sıcaklıkların belirlenmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | kübik şekilli geometrilerde sayısal yöntem kullanarak sıcaklıkların belirlenmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | levhalarda sayısal yöntem kullanarak sıcaklıkların belirlenmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | içi boş silindirde sayısal yöntem kullanarak sıcaklıkların belirlenmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |