Genel Bilgi
Kod | BAG536 |
Ad | Bağımlılık Nörobiyolojisi I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
SİNİR SİSTEMİNİN YAPISI, FONKSİYONLARI, GELİŞİMİ, GENETİĞİ, FİZYOLOJİSİ, BİYOKİMYASI, FARMAKOLOJİSİ VE PATOLOJİSİ AÇISINDAN BAĞIMLILIKLA OLAN İLGİSİNİ İRDELEMEK
Dersin İçeriği
SİNİR SİSTEMİ VE İŞLEYİŞİ, SİNİR SİSTEMİ KİMYASALLARI, SİNİR HÜCRELERİ ARASI İLETİŞİM, MADDE BAĞIMLILIĞINDA ROL OYNAYAN BEYİN BÖLGELERİ VE NÖROKİMYASALLAR, MADDELERİN ÖDÜLLENDİRİCİ ETKİSİ.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Luleyap HU Molekuler Genetigin Esasları Akademisyen kitabevi
Notlar
Luleyap HU Molekuler Genetigin Esasları Akademisyen kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | SİNİR SİSTEMİ VE YAPISINI ÖĞRENİR |
ÖÇ02 | KONU İLE İLGİLİ TERMİNOLOJİLERİ ÖĞRENİR |
ÖÇ03 | BAĞIMLILIKLA İLGİLİ BEYİN BÖLGELERİNİ ÖĞRENİR |
ÖÇ04 | MADDELERİN ÖDÜLLENDİRİCİ ETKİSİNİ ÖĞRENİR |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk, ergen ve yetişkinde bağımlılıkla ilişkili olabilecek psikopatolojileri tanımlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında yapılan bilimsel makaleleri inceler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında bilimsel araştırma yöntemlerini uygular | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirerek katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanına yönelik uygulamalarda yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımlılık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, aynı alandaki veya farklı alanlardaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılık alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılıkla mücadelede koruyucu, önleyici çalışmaları yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili kazanılan bilgiyi, becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | SİNİR SİSTEMİ VE İŞLEYİŞİ | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | SİNİR SİSTEMİ VE İŞLEYİŞİ devam | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | SİNİR SİSTEMİ KİMYASALLARI | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | SİNİR SİSTEMİ KİMYASALLARI devam | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | SİNİR HÜCRELERİ ARASI İLETİŞİM | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | SİNİR HÜCRELERİ ARASI İLETİŞİM devam | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | MADDE BAĞIMLILIĞINDA ROL OYNAYAN BEYİN BÖLGELERİ | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | MADDE BAĞIMLILIĞINDA ROL OYNAYAN BEYİN BÖLGELERİ devam | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | SEMİNER SUNUMU | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | MADDE BAĞIMLILIĞINDA ROL OYNAYAN NÖROKİMYASALLAR | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | MADDE BAĞIMLILIĞINDA ROL OYNAYAN NÖROKİMYASALLAR devam | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | MADDELERİN ÖDÜLLENDİRİCİ ETKİSİ | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | MADDELERİN ÖDÜLLENDİRİCİ ETKİSİ DEVAM | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | MİKROBİYOTA VE BAĞIMLILIK | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları sözlü | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |