Genel Bilgi
Kod | BFZ530 |
Ad | Medikal Elektronik ve Ensttumantasyon-1 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Enstrumentasyon ve medikal elektroniğin temel konularını tanıtmak ve bunun için kullanılan cihazlar ile ilgili bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Medikal elektronik ve enstrümantasyona giriş bilgileri ve temel tanımlar. Biyopotansiyellerin oluşumu ve ölçülmesi. Biyosinyal kavramı. Elektrotlar ve dönüştürücüler. Biyopotansiyel yükselticileri ve instrumentasyon amplifikatörleri. Filtreler ve sinyal uygunlaştırıcılar. Medikal elektronik cihazlar.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enstrumentasyonda kullanılan elektronik cihazları bilir. |
ÖÇ02 | Medikal Elektroniğin temelleri konusunda temel bilgileri açıklar |
ÖÇ03 | Enstrumentasyon ve ölçme konusunda temel bilgileri bilir. |
ÖÇ04 | Medikal amaçlı elektronik cihazları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enstrumentasyona giriş | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım |
2 | Enstrumentasyon ve Ölçme kavramı | Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Ölçmede kullanılan elektronik devreler | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Elektrotlar ve çeşitleri | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Amplifikatörler ve çeşitleri | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Filtreler ve sinyal uygunlaştırıcılar | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Sinyal görüntüleme araçları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Kaynaklardan çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hücre potansiyelinin oluşumu | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Bileşik aksiyon potansiyelleri ve biyosinyaller | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Hacim iletkeni ve biyosinyaller | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Biyosinyallerin analizinde temel yöntemler | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | hastanede kullanılan biyosinyal kayıt cihazları ve özellikleri | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Elektromyografi-Elektrokardiyografi. Elektroensefalografi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Seçme çalışma konuları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynaklardan çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynaklardan çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |