Genel Bilgi
Kod | BFZ522 |
Ad | Biyofiziksel Temel Teknik ve Yöntemleri-2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel biyofizik ölçüm yöntemlerini öğretmek
Dersin İçeriği
Elektriksel ölçü aletleri, osiloskop, kayıtlayıcı, osilograf, çizici, pH metre, iletkenlik ölçer, gerim ölçer ve dönüştürücüler, izometrik-izotonik-akzotonik dönüştürücüler, sıcaklık, basınç ve digger dönüştürücüler, elektronik ve manyetik stimülatörler, mekanik plantar test sistemi, termal plantar test sistemi, ödev-1,2,3,4, mikroelektrot kayıt sistemi, manyetik alan kaynakları
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel biyofizik ölçüm yöntemleri bilir |
ÖÇ02 | Biyosinyalleri gösterecek alet ve yöntemleri bilir |
ÖÇ03 | Biyosinyalleri yazdıracak alet ve yöntemleri bilir |
ÖÇ04 | Uygun transduserleri seçer |
ÖÇ05 | Deneysel elektrik kayıt ve gözlem sistemlerini kurar |
ÖÇ06 | Deney hayvanlarına istenen büyüklük ve formda elektrik ve manyetik alan uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektriksel ölçü aletleri: AVOmetre (ampermetre, voltmetre, ohmmetre) | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Osiloskop | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Recorder, osilograf, plotter | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | pH metre, iletkenlik ölçer | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Strain gauge ve dönüştürücüler: izotonik-izometrik-aksotonik dönüştürücüler | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Sıcaklık, basınç ve diğer dönüştürücüler | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Elektronik ve manyetik stimülatörler | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Mekanik plantar test sistemi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Termal plantar test sistemi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Ödev Çalışması-1 | Literatür tarama, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ödev Çalışması-2 | Literatür tarama, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ödev Çalışması-3 | Literatür tarama, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Mikroelektrot | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Manyetik alan kaynakları | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |