Genel Bilgi
Kod | BAG656 |
Ad | Psikopatoloji ve Aile |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ebeveynlik ve aile ortamının psikopatolojinin geliştirilmesi, sürdürülmesi ve önlenmesindeki rolünü incelemektir.
Dersin İçeriği
Ebeveynlik ve aile ortamının çocuğun erken gelişimine ve uyumuna önemli katkılarını, ailenin bireyin psikopatoloji geliştirme riskini artıran potansiyel faktörlerini ve bu bağlamda kritik önem taşıyan çözüm önerileri, önleme ve müdahaleye dönük bilgiler içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hudson, J., & Rapee, R. (Eds.). (2005). Psychopathology and the family. Elsevier
Notlar
Savi Çakar, F. (Ed.)(2018). Yaşam Dönemleri ve Uyum Problemleri, Pegem: Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ruh sağlığı ile ilgili temel kavram, ilke ve tarihsel gelişimi kavrar |
ÖÇ02 | Yaşam dönemlerinin gelişimsel özellikleri ve uyum problemlerine çok yönlü bakış açısı geliştirir |
ÖÇ03 | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel düşünce anlayışıyla değerlendirir |
ÖÇ04 | Gelişim sürecinde uyumunu etkileyen çok sayıda ailesel faktörler ile bu faktörlerin birbiriyle etkileşimini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanında çalışan uzmanlara ve topluma eğitim verir ve bu eğitimin etkinliğini değerlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma verilerini değerlendirme ve bilimsel makale yazma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Bağımlılık alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bağımlılık alanlarıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımlılık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Bağımlılık alanına giren konularda iletişim kurar, bilgi aktarır ve alır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak alıştırmalar yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genetik Etkiler ve Aile Ortamı | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Erken Çocuk Gelişiminde Ebeveynlik ve Aile Ortamının Rolü | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Uyum ve Davranış Problemlerinin Doğası | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Bağlanma Kuramı ve Psikopatoloji | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Aile içi Çatışma ve Şiddet | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu ve Aile | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yeme Bozuklukları ve Aile Ortamı | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Kaygı Bozukluğunun Gelişiminde Aile Faktörleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Depresyon ve Aile | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Ailesel Risk Faktörleri ve Madde Bağımlılığı | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Ebeveynlik ve Kişilik Bozuklukları | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Şizofreni ve Bipolar Bozuklukta Aile Faktörleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ailenin Önleyici Rolü | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sağaltıma Ailenin Katılımı | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |