Genel Bilgi
Kod | BK533 |
Ad | Fitopatolojide Temel Laboratuvar Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde hastalık yapan fungal, bakteriyel, viral ve diğer bazı etmenler ile bunların saptanması ve tanılanmasında kullanılan biyolojik, serolojik ve moleküler laboratuvar yöntemlerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Bitkilerde hastalık yapan fungal, bakteriyel, viral ve diğer bazı etmenler hakkında genel bilgiler, bu etmenlerin saptanması ve tanılanmasında kullanılan biyolojik, serolojik ve moleküler laboratuvar yöntemler
Dersin Ön Koşulu
Gerekmiyor
Kaynaklar
Sunular
Notlar
İnternet ortamında ulaşılacak kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkilerde hastalık yapan fungal etmenler hakkında genel bilgiler öğrenir |
ÖÇ02 | Bitkilerde hastalık yapan bakteriyel hakkında genel bilgiler öğrenir |
ÖÇ03 | Bitkilerde hastalık yapan viral etmenler hakkında genel bilgiler öğrenir |
ÖÇ04 | Fungal etmenlerin saptanması ve tanılanmasında kullanılan biyolojik, serolojik ve moleküler yöntemleri öğrenir |
ÖÇ05 | Bakteriyel etmenlerin saptanması ve tanılanmasında kullanılan biyolojik, serolojik ve moleküler yöntemleri öğrenir |
ÖÇ06 | Viral etmenlerin saptanması ve tanılanmasında kullanılan biyolojik, serolojik ve moleküler yöntemleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 1 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak fitopatoloji ve çalışma alanları 1 | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Genel olarak fitopatoloji ve çalışma alanları 2 | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bitkilerde hastalık yapan viral etmenler ile bunların saptanması ve tanılamasında kullanılan yöntemler 1 | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bitkilerde hastalık yapan viral etmenler ile bunların saptanması ve tanılamasında kullanılan yöntemler 2 | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bitkilerde hastalık yapan viral etmenlerin saptanması ve tanılamasında kullanılan yöntemler (Uygulama 1) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Bitkilerde hastalık yapan viral etmenlerin saptanması ve tanılamasında kullanılan yöntemler (Uygulama 2) | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Bitkilerde hastalık yapan fungal etmenler ile bunların saptanması ve tanılamasında kullanılan yöntemler | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sunulardan çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Bitkilerde hastalık yapan fungal etmenlerin saptanması ve tanılamasında kullanılan yöntemler (Uygulama 1) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Bitkilerde hastalık yapan fungal etmenlerin saptanması ve tanılamasında kullanılan yöntemler (Uygulama 2) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Bitkilerde hastalık yapan bakteriyel etmenler ile bunların saptanması ve tanılamasında kullanılan yöntemler | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bitkilerde hastalık yapan bakteriyel etmenlerin saptanması ve tanılamasında kullanılan yöntemler (Uygulama 1) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Bitkilerde hastalık yapan bakteriyel etmenlerin saptanması ve tanılamasında kullanılan yöntemler (Uygulama 2) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Bitkilerde hastalık yapan diğer bazı etmen grupları ile bunların saptanması ve tanılamasında kullanılan yöntemler | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bitkilerde hastalık yapan diğer bazı etmenlerin saptanması ve tanılamasında kullanılan yöntemler (Uygulama) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunulardan çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunulardan çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |