Genel Bilgi
Kod | EEE217 |
Ad | Electrical Engineering Materials |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA KEREM ÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Malzeme bilgisinin temel konularını ve elektrik mühendisliği ile ilgili yakından ilgili iletkenlik, dielektriklik, manyetiklik gibi özellikleri malzeme bilimi çerçevesinde öğrenciye vermek.
Dersin İçeriği
Maddenin atomik yapısı, kristaller, atomik yapıda kusurlar. Mekanik özellikler. İletkenlik, metalik iletkenlik, yarı-iletkenler, yalıtkanlar. Dielektrik ve piezoelektrik malzemeler. Manyetik malzemeler.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Ders Notu Material Science and Engineering - W. Callister
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Malzeme bilimine temel olan kimyasal özellikleri kavrar. |
ÖÇ02 | İletkenliği ve iletkenliğin malzemenin mikroskopik yapısı ile ilintisini açıklar. |
ÖÇ03 | Dielektriklik ve piezoelektriklik kavramlarını ve bunların malzemenin mikroskopik yapısı ile ilintisini açıklar. |
ÖÇ04 | Manyetikliği ve manyetikliğin malzemenin mikroskopik yapısı ile ilintisini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Malzeme bilimine giriş | Yoktur. | |
2 | Maddenin atomik yapısı, kimyasal bağlar | Ders notlarının ilgili kısmının okunması | |
3 | Malzemelerin kristal yapıları | Ders notlarının ilgili kısmının okunması | |
4 | Malzemelerdeki kusurlar | Ders notlarının ilgili kısmının okunması | |
5 | Malzemelerin mekanik özellikleri ve çekme testi | Ders notlarının ilgili kısmının okunması | |
6 | İletkenliğin temelleri | Ders notlarının ilgili kısmının okunması | |
7 | Metalik iletkenler, yalıtkanlar | Ders notlarının ilgili kısmının okunması | |
8 | Ara Sınav | yok | |
9 | Yarıiletkenler | Ders notlarının ilgili kısmının okunması | |
10 | Dielektrik malzemeler | Ders notlarının ilgili kısmının okunması | |
11 | Piezoelektrik malzemeler | Ders notlarının ilgili kısmının okunması | |
12 | Manyetik malzemeler | Ders notlarının ilgili kısmının okunması | |
13 | İleri iletkenler, süperiletkenlik | Ders notlarının ilgili kısmının okunması | |
14 | Konu tekrarı | Ders notlarının ilgili kısmının okunması | |
15 | Konu tekrarı - 2 | Ders notlarının ilgili kısmının okunması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm ders konularının tekrarı | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm ders konularının tekrarı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |