Genel Bilgi
Kod | YSA236 |
Ad | Su Altı Film ve Fotoğrafçılığı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sualtındaki objeler ve konular ve olayları fotoğraf makinesi/video kamerası kullanarak en iyi şekilde görüntülemek için gerekli tekniklerin öğretilmesi ve deneyimin kazandırılması
Dersin İçeriği
Sualtı fotoğrafçılığının tarihi, Kompozisyon oluşturma, Fotoğrafçılıkta belirginliği sağlayan öğeler, Fotoğraf Makineleri, Makinelerin kısımları, Yardımcı ekipmanlar, Çekim teknikleri, Konuyla ilgili teknik terimler,
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
H. Şerif SOFULAR, DALGIÇ (Su Altı Fotoğrafçılığı Filmciliği, İşaretleri, Dalış Çıkış Göstergesi, Basınç Farkları, Denizaltında Hava Harcama Hesapları, Aletli Dalış vd.), EMA yayıncılık, 1992 H. Şerif Sofular, Scuba V - Sualtı Fotoğrafçılığı Ve Video Kameramanlığı - Nerelerde Dalabiliriz?, 1998.
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su Altı Film ve Fotoğrafçılığı ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Kaliteli çekim için gerekli tüm alet, araç ve ekipmanlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Fotoğraf makinelerini, kısımlarını ve işlevlerini doğru bir şekilde kullanır. |
ÖÇ04 | Sualtı makinaları için kullanılan yardımcı ekipmanlar açıklar. |
ÖÇ05 | Sualtında çeşitli çekim tekniklerini kullanır. |
ÖÇ06 | Sualtı fotoğrafçılığıyla ilgili teknik terimleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalış yapılan deniz veya gölün kimyasal, fiziksel ve biyolojik özelliklerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalış sistemlerini etkin ve güvenli bir şekilde kullanır | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Denizcilik ve gemiciliğin temel kavramlarını açıklar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalışta oluşabilecek acil durumları öngörür ve önlem alır. Olası acil durumda gerekli müdahaleyi yapar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altında mesleki alet ve ekipmanları kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altı görüntüleme cihazları kullanır ve elde ettiği görüntüleri yorumlar | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su altı inşaatları, akuakültür kafes sistemleri, su altı arkeolojik kazıları, boru hatları ve gemi altı sörveylerde güvenli şekilde çalışır | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su altında karşılaştığı öngörülemeyen sorunlara çözüm bulur ve sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili teknolojik yenilikleri takip eder ve uygular | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bilgilerini yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dalış teknikleri ve güvenlik kurallarına uygun şekilde dalış amirliği yapar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalışla ilgili yönetmelikleri açıklar ve uygular | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sualtı fotoğrafçılığının tarihçesi | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Kompozisyon oluşturma | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
3 | Fotoğrafçılıkta belirginliği sağlayan öğeler | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Fotoğraf Makineleri çeşitleri | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Makinelerin kısımları | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Yardımcı ekipmanlar | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Çekim teknikleri | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Konuyla ilgili teknik terimler | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Makinelerin tanıtım uygulaması | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Makinelerin kısımları uygulaması | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çekim uygulamaları (Havuz) | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Yakın Fotoğraf Çekim Uygulamaları (Deniz) | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Uzak Fotoğraf Çekim Uygulamaları (Deniz) | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Hareketli Obje Fotoğraf Çekim Uygulamaları (Deniz) | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |