Genel Bilgi
Kod | BT0099 |
Ad | Hayvan Hücre Kültürü Uygulamaları-I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hücre Kültüründe Temel Yöntemlerin Uygulama Alanlarının Öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Hücre kültürü Teknikleri, Hücre Kültüründe Kullanılan Cihazlar ve Özellikleri, Hücre Kültüründe Ekim, Çoğaltma, Pasajlama ve Dondurma Yöntemleri, Hücre Kültürü Güvenlik Koşulları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Freshney RI., Culture of Animas Cells:A Manual of Basic Technique
Notlar
Freshney RI., Culture of Animas Cells:A Manual of Basic Technique
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre kültürüne destek ortam ortam seçebilir |
ÖÇ02 | Hücre kültürünün temel özellikleri konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ03 | Hücre kültür çeşitlerinin farklarını bilir ve hücre yapılarını kıyaslama hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ04 | Hücrelerin çeşitlerine göre yapılarına uygun besiyeri ortamı seçeceği konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ05 | Hücre kültüründe besiyeri ortamı ile destek ortamının koordinasyonunu tanımlayabilir |
ÖÇ06 | Hücre kültüründe oluşabilecek kontaminasyonları tanımlayabilir |
ÖÇ07 | Hücre kültüründe olabilecek kontaminasyonun ne olduğunu tayin edip, uygun çözümü değerlendirebilir |
ÖÇ08 | Hücre kültür uygulamalarında çalışan kişinin güvenliği hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ09 | Canlı hücre tayininde kullanılabilecek yöntemleri tanımlayabilir |
ÖÇ10 | Hücre kültüründen elde edilen hücrelerin moleküler çalışmalarda kullanım yöntemleri konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ11 | Hücre kültüründe alt pasajların dondurularak saklanması ve saklama koşulları hakkında bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre kültürü nedir? Hücre kültürü kullanım alanları nelerdir? | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hücre kültür çeşitleri | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hücre kültünde kullanılan teknikler | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hücre kültürü besiyeri ortamları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Hücre kültüründe destek ortamları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Hücre kültür kontaminasyonları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Hücre kültür kontaminasyonuna alınabilecek tedbirler | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Literatür tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Hücre kültüründe güvenlik koşulları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Hücre canlılık tayin yöntemleri | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hücre Kültürü sonrası kullanılabilecek moleküler yöntemler | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hücre kültürü dondurma yöntemleri | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dondurulan hücrelerin saklanma koşulları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hücre sayımı | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Hücre kültüründe uygulama yöntemine göre flask seçimi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Literatür tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Literatür tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |