YLBTS701 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLBTS701
Ad Seminer
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin belirli bir konuda kaynak taraması yaparak, bu çalışmayı rapor haline getirme, bilimsel bir sunum hazırlayarak akademik bir ortamda sunum yapma becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Belirli bir seminer konusu belirleme, ilgili konuda kaynaklara ulaşma, kaynak tarama, konu ile ilgili veri toplama, verilerin analizi, ilgili konuda rapor hazırlama, bilimsel bir sunum hazırlama, akademik ortamda sunum yapma

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Yoktur.

Notlar

Güncel literatür


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusuyla ilgili uluslararası bilimsel kaynakları inceler.
ÖÇ02 Kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler.
ÖÇ03 Kaynaklardan elde ettiği bilgileri raporlar.
ÖÇ04 Rapor haline getirilen seminer konusu bilgilerini sunuma dönüştür.
ÖÇ05 Hazırlanan sunumu bilimsel bir ortamda sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Seminer konusu belirleme 1 İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
3 Seminer konusu belirleme 2 İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Seminer konusu ile ilgili literatür tarama 1 İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
5 Seminer konusu ile ilgili literatür tarama 2 İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Seminer konusu ile ilgili literatür tarama 3 İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
7 Seminer konusu ile ilgili literatürlerin analizi İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım
8 Ara rapor Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Seminer ön raporunun teslimi Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama 1 İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama 2 İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama 3 İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Seminer sunum hazırlama 1 sunum hazırmala Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Seminer sunum hazırlama 2 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Seminer sunumu Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Problem Çözme, Bireysel Çalışma
16 Seminer değerlendirme Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Seminer geribildirim Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 03:01