Genel Bilgi
Kod | BT071 |
Ad | ANTİBIYOTİK DUYARLILIK YÖNTEMLERI |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi PINAR ETİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye bakterilerin in vitro ortamda dilusyon ve disk diffuzyon yöntemleri kullanılarak antibiyotiklere duyarlılıklarının belirlenmeleri hakkında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Antibiyotikler ve genel özelikleri, antibiyotik duyarlılık testleri, dilusyon yöntemleri, bakterilerin antibiyotiklere direnç kazanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Medical Microbiology. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller PA (eds) 2020; 9th edition. Mosby Elsevier Philadelphia, PA 2- Medical Microbiology ;Stefan Riedel, Jeffery A. Hobden, Steve Miller, Stephen A. Morse, Timothy A. Mietzner, Barbara Detrick, Thomas G. Mitchell, Judy A. Sakanari, Peter Hotez, Rojelio Mejia; 28 th edition; 2019, Lange. 3- www.eucast.org
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antibiyotik duyarlılık testlerinin önemini bilir. |
ÖÇ02 | Antibiyotiklerin etki mekanizmalarını ifade eder. |
ÖÇ03 | Antibiyotik duyarlılık testlerini sınıflandırıp yorumlayarak ifade eder. |
ÖÇ04 | Antibiyotik direnç mekanizmalarını bilir |
ÖÇ05 | Antibiyotik direnç gelişimlerinin engellenmesi ve etkili antibiyotik kullanım şekillerini tanımlayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antibiyotiklerin sınıflandırılması | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
2 | Antibiyotiklerin etki ve direnç mekanizmaları | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
3 | Antibiyotik duyarlılık testlerinin önemi | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
4 | Antibiyotik duyarlılığı ve epidemiyolojisi | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
5 | Kirby Bauer Disk Diffuzyon Metodunun uygulanma teknikleri | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
6 | Mikrodilüsyon yöntemi ve yorumlanması | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
7 | E-test yöntemi ve yorumlanması | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | |
9 | Agar difüzyon yöntemi ve yorumlanması | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
10 | Otomatize sistemlerle duyarlılık yöntemi ve yorumlanması | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
11 | MİK (Minumum İnhibitör Konsantrasyonun) değerinin önemi | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
12 | Antibiyotik duyarlılık test yöntemine göre direnç profillerinin yorumlanması | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
13 | Antibiyotik duyarlılık testlerinde internal ve eksternal kalite kontrol | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
14 | Antibiyotik duyarlılık testlerinde standardizasyon | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
15 | Bakterilerin antibiyotiklere direnç kazanması | Kaynaklardan ve ders notlarından konuya hazırlanmak | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavı | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |