Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BİYOTEKNOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | BT053 |
| Ad | Mikroalglerden Biyoyakıt Üretimi |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEYLA USLU |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyoyakıtlar için yeni bir hammadde kaynağı olan alglerin, yağ içeriklerinin yükseltilerek üretiminin nasıl yapıldığını ve kullanıldığını öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Mikroalglerden biyo-yakıt üretimi amacıyla kullanılan türler; biyo-dizel üretimi; mikroalglerde stres fizyolojisi ve biyo-yağ üretiminin artırılması; mikroalglerden biyo-yakıt üretimi amacıyla kullanılan üretim sistemlerinin tanıtımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bux, F., & Chisti, Y. (Eds.). (2016). Algae biotechnology: products and processes. Springer. Richmond, A. (Ed.). (2008). Handbook of microalgal culture: biotechnology and applied phycology. John Wiley & Sons.
Notlar
ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Mikroalglerden biyo-yakıt üretimi amacıyla kullanılan alg türlerini bilir |
| ÖÇ02 | Yağ üretimi için stres koşullarını belirler |
| ÖÇ03 | Alglerin kültürünü yaparak, yüksek yağ içeriği elde eder |
| ÖÇ04 | Yağ içeriği yüksek alg türlerini tanımlar |
| ÖÇ05 | Alg kültürü için üretim sistemlerini bilir |
| ÖÇ06 | alglerde yağ artımına sebep olan stres faktörlerinden birkaçını uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 3 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 4 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 5 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 5 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 1 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Yenilenebilir enerji | Türlerin mikroskopta incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
| 2 | Biyoyakıt kaynakları | Kültür hacminin artırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
| 3 | Alglerin biyoyakıt olarak kullanılması | Stres koşullarının belirlenerek, laboratuar ortamının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
| 4 | Biyoyakıt kaynağı olabilecek algler | Besi ortamının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
| 5 | Alglerde yağ içeriğinin artırılması için gerekli koşullar | Yağ artırımı için uygun tür veya türlerle deneme kurulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
| 6 | Alg büyüme parametrelerinin belirlenmesi | Büyüme parametrelerinin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
| 7 | Alg büyüme parametrelerinin anlatılması | Analizlerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
| 8 | Ara Sınav | Denemenin sonlandırılması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
| 9 | Hasat yöntemleri | Alglerin hasat edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
| 10 | Alglerin kurutulması, depolanması | Alg biyomasının kurutulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
| 11 | Alglerden yağ çıkarma ve biyomas hesabı | Kurutulan alglerden yağ ve protein analizi yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
| 12 | Alglerden biyodizel üretimi | Elde edilen verilerin değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
| 13 | Üretimi etkileyen parametrelerin değerlendirilmesi | Üretim maliyet hesapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
| 14 | Üretim maliyet hesapları | Üretim maliyet hesapları ve uygulanabilirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
| 15 | Türkiye'de ve dünyada biyodizel kaynağı olarak alglerin uygulanabilirliği | Rehberli problem çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||