Genel Bilgi
Kod | BT036 |
Ad | Alabalık Hastalıklarında Moleküler Yöntemler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATMAGÜN AYDIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Alabalık yetiştiriciliğinde karşılaşılan hastalıklarının teşhisinde kullanılan moleküler tanı yöntemlerinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Alabalık yetiştiriciliğinde karşılaşılan hastalıkların teşhisinde kullanılan moleküler tanı yöntemleri ile son yıllarda yapılmış çalışmalar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Austin, B., Austin, D.A., 1999. Bakteriyel Balık Patojenler. Springer and Praxis .Publishing Ltd., Chichester, United Kingdom.
Notlar
Cunningham, Carey O., ed. 2002. Salmonid hastalıklarının moleküler teşhisi.Vol. 3. Springer Science & Business Media.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alabalık yetiştiriciliğinde karşılaşılan hastalıkları bilir ve tanımlar. |
ÖÇ02 | Alabalık yetiştiriciliğinde karşılaşılan hastalıkların moleküler tanı yöntemlerini bilir. |
ÖÇ03 | Alabalık yetiştiriciliğinde karşılaşılan bakteriyel hastalıkların moleküler tanı yöntemlerinin avantajlı dezavantajlı yönlerini bilir ve değerlendirir. |
ÖÇ04 | Balıklarda Otopsi tekniği ve örnek alınmasını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ülkemizde ve dünyada alabalık yetiştiriciliği | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Alabalık yetiştiriciliğinde karşılaşılan hastalıklar | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Alabalık yetiştiriciliğinde karşılaşılan hastalıklardan korunma yolları | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Otopsi tekniği ve örnek alınması | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Alabalık yetiştiriciliğinde rastlanılan bakteriyel hastalıklar | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Alabalık yetiştiriciliğinde rastlanılan viral hastalıklar | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Alabalık yetiştiriciliğinde rastlanılan paraziter ve fungal hastalıklar | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Alabalık yetiştiriciliğinde rastlanılan hastalıkların teşhisinde kullanılan klasik ve modern tanı yöntemleri | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Mikroorganizmalardan DNA ve RNA izolasyonu | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Polimeriz zincir reaksiyonu (PZR) tekniğinin kullanımı ve uygulanması | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Alabalıklarda görülen belli başlı bakterilerin moleküler tanı yöntemleri | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Alabalıklarda görülen belli başlı virüslerin moleküler tanı yöntemleri | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Alabalıklarda görülen belli başlı parazitlerin moleküler tanı yöntemleri | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Alabalıklarda görülen belli başlı mantarların moleküler tanı yöntemleri | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,88 | ||
AKTS | 6 AKTS |