Genel Bilgi
Kod | BK600 |
Ad | Zararlılarla Savaşımda Entomopatojenler ve Mikrobiyal Savaşım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YEŞİM AYSAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Entomopatojen bakteriler, funguslar ve virüsleri izolasyonu ve ticari preparatları öğretmek dersin amacıdır
Dersin İçeriği
Entomopatojenik bakteriler, funguslar ve virüsler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Demirbağ, Z., Nalçacioğlu, R., Kati, H., Demir, İ., Sezen, K. ve Ertürk, Ö., 2008. Entomopatojenler ve Biyolojik Mücadele. Esen Ofset Matbaacılık, Trabzon, 325s.
Notlar
Baumann, P., 2005. Biology of Bacteriocyte-Associated Endosymbionts of Plant Sap-Sucking Insects. Annual Review of Microbiology, 59:155-89. Inbar, M. and Gerling, D., 2008. Plant-Mediated Interactions Between Whiteflies, Herbivores, and Natural Enemies. Annual Review of Entomology, 53: 431–448.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Böceklerin Mücadelesinde Kullanılan Yöntemler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Böceklerle Biyolojik Mücadeleye Genel Bakış hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Biyolojik Mücadelenin Olumlu ve Olumsuz Yönleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Türkiyede Biyolojik Mücadele ve Uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Entomopatojenlerin Genel Özellikleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Entomopatojen virüslerin genel özellikleri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Entomopatojen virüslerin kültürlerin oluşturulması hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ08 | Entomopatojen Bakterilerin genel özellikleri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ09 | Entomopatojen bakterilerin izolasyonu hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ10 | Entomopatojen Fungusların genel özellikleri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ11 | Entomopatojen Fungusların enfeksiyon mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ12 | Entomopatojen Fungusların izolasyonu hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ13 | Entomopatojenlerin Biyoteknolojik Uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ14 | Ticarileşmiş Entomopatojen Preparatları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ15 | Entomopatojenlerle dünyada yapılan son bilimsel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Böceklerin Mücadelesinde Kullanılan Yöntemler | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Böceklerle Biyolojik Mücadeleye Genel Bakış | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyolojik Mücadelenin Olumlu ve Olumsuz Yönleri | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkiyede Biyolojik Mücadele Uygulamaları | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Entomopatojenlerin Genel Özellikleri | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Entomopatojen virüslerin genel özellikleri ve sistematiği | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Entomopatojen virüslerin kültürlerin oluşturulması | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Entomopatojen Bakterilerin genel özellikleri ve sistematiği | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Entomopatojen bakterilerin izolasyonu | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Entomopatojen Fungusların genel özellikleri ve sistematiği | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Entomopatojen Fungusların enfeksiyon mekanizmaları | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Entomopatojen Fungusların izolasyonu | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Entomopatojenlerin Biyoteknolojik Uygulamaları | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ticarileşmiş Entomopatojen Preparatları | öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınavın hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |