Genel Bilgi
Kod | BK595 |
Ad | Zararlılar ile Savaşta Kullanılan Preparatlar ve Uygulama İlkeleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EKREM ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kimyasal savaşın genel prensipleri, zararlılarla savaşta kullanılan preparatlar, etki mekanizmaları uygulama ilkeleri, dirençi öğrencilere öğretmek
Dersin İçeriği
Kimyasal savaşın genel prensipleri, zararlılarla savaşta kullanılan preparatlar, etki mekanizmaları uygulama ilkeleri, direnç
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Matthews G. A. 1979. Pesticide Application Methods Öncüer, C. 1991. Tarımsal Zararlılarla Savaş Yöntemleri, İzmir, 260 s.
Notlar
Öncüer, C. 1991. Tarımsal Zararlılarla Savaş Yöntemleri, İzmir, 260 s.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimyasal savaşın genel prensiplerini öğrenir |
ÖÇ02 | Zararlılarla savaşta kullanılan pestisiteri ve etki mekanizmalarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Zararlılarla savaşta kullanılan pestisiterin uygulama tekniklerini öğrenir, ilaçlama aletlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Recete yazma becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal savaşta kullanılan kimyasaların genel özellikleri-I | Ders notları, sunum (power point) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tarımsal savaşta kullanılan kimyasaların genel özellikleri-II | Ders notları, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Pestsitlerin yapısı | Ders notları, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Toz ilaçlar, ıslanabilir toz ilaçlar, suda çözünen toz ilaçlar | Ders notları, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Emülsiyon ilaçlar, granüller, Akıcı konsantrasyonlar | Ders notları, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | ULV ilaçlar | Ders notları, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Pestisitlerde zehirlilik | Ders notları, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ile ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | İnorganik insektisitler | Ders notları, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Organik fosforlu ilaçlar, karbamatlı ilaçlar | Ders notları, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sentetik piretroitli ilaçlar, formamidinler, spinosynler, neonikotinotiler, spirotetramatlar | Ders notları, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Akaristler, biyolojik preparatlar, Juvenil hormon analogları | Ders notları, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Pestisitlerin uygulama teknikleri (hedefler, hedeflerin özellikleri, Doz kavramı, pH, püskürtme Hacmi, su kalitesi, meme tipleri ve özellikleri | Ders notları, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İlaçlama aletleri, kaliprasyon teknikleri, ilaç karışımları | Ders notları, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Direnç yönetimi | Ders notları, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ile final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ile final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |