Genel Bilgi
Kod | BK517 |
Ad | Bitki Virüs Hastalıklarının Epidemiyolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki virüslerinin genel özellikleri, taşınma yolları, epidemiyoloji, epidemi için gerekli koşullar, kültür bitkilerinde bazı önemli virüslerin epidemiyolojileri, virüs mücadeledesi ile epidemiyoloji arasındaki ilişkiler hakkında eğitim vermek
Dersin İçeriği
Bitki virüslerinin genel özellikleri, taşınma yolları, epidemiyoloji, epidemi için gerekli koşullar, kültür bitkilerinde bazı önemli virüslerin epidemiyolojileri, virüs mücadeledesi ile epidemiyoloji arasındaki ilişki
Dersin Ön Koşulu
Gerekmiyor
Kaynaklar
Sunular
Notlar
İnternet ortamında ulaşılacak kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Virüslerin genel özelliklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Virüslerin taşınma yollarını öğrenir |
ÖÇ03 | Epidemiyolojinin anlam ve içeriğini öğrenir |
ÖÇ04 | Epidemi olması için gerekli koşulları öğrenir |
ÖÇ05 | Kültür bitkilerinde önemli virüslerin epidemiyolojilerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Virüslerin genel özellikleri | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Virüslerin çoğalmaları | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Virüslerin vektörler ile taşınma yolları 1 | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Virüslerin vektörler ile taşınma yolları 2 | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Epidemiyolojiye giriş | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Epideminin gerçekleşmesi için gerekli koşullar 1 | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Epideminin gerçekleşmesi için gerekli koşullar 2 | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sunulardan çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Epidemiyolojide kışlık konukçu bitkilerin rölü | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Önemli virüs epidemileri (Turunçgillerde) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Önemli virüs epidemileri 1 (Sebzelerde) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Önemli virüs epidemileri 2 (Sebzelerde) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Önemli virüs epidemileri (Sert çekirdeklilerde) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Önemli virüs epidemileri (Baklagillerde) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Epidemiyolojiden yola çıkarak virüsler ile mücadele yöntemlerinin belirlenmesi | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunulardan çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunulardan çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |