Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BİTKİ KORUMA (DR) | |
| Kod | BK039 |
| Ad | Biyolojik Mücadelede Kullanılan Funguslar |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DAVUT SONER AKGÜL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler funguslar kullanarak yapılan biyolojik mücadelenin ana hususlarını öğrenirler
Dersin İçeriği
Biyolojik mücadelede kullanılan fungusların tanıtımı, uygulama prensipleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Biyo-kontrol etmeni olarak funguslar
Notlar
Bitki hastalıklarıyla biyolojik savaş
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Fungal taksonomi hakkında genel bilgi sahibi olurlar |
| ÖÇ02 | Biyolojik mücadlenin önemini kavrarlar |
| ÖÇ03 | Funguslarda çevreye uyumun önemini kavrarlar |
| ÖÇ04 | Biyolojik mücadele ile klasik mücadelenin avantajlı ve dezavantajlı yönlerini öğrenirler |
| ÖÇ05 | Fungusların böcekleri nasıl öldürdüğünü öğrenirler |
| ÖÇ06 | Fungusların biyolojik mücadelede ticari kullanımı hakkında bilgi edinirler |
| ÖÇ07 | Toprak ve kök çevresinde çalışan mikrobiyal ürünleri tanırlar |
| ÖÇ08 | Pazarda bulunan biyolojik mücadele ürünlerini tanırlar |
| ÖÇ09 | Entomopatojenlerin tarım ilaçlarıyla uyum durumlarını öğrenirler |
| ÖÇ10 | Yabancı otların mücadelesinde fungusların kullanımı hakkında bilgi sahibi olurlar |
| ÖÇ11 | Biyolojik mücadele ürünlerinin depolanması hakkında bilgi edinirler |
| ÖÇ12 | Nematodların mücadelesinde fungusların kullanımı hakkında bilgi sahibi olurlar |
| ÖÇ13 | Biyolojik mücadele ürünlerinin biyopreparat haline getirilmesindeki bazı konuları öğrenirler |
| ÖÇ14 | Biyopreparatların salımı ve takibi hakkında bilgi edinirler |
| ÖÇ15 | Mikopestisitler hakkında bilgi edinirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 1 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 1 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 3 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
| PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Fungal biyolojik mücadele etmenlerine giriş, problemler, ilerlemeler ve potansiyel durumlar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Bitki hastalıklarının biyolojik mücadelesinde fungusların ticari kullanımı; güncel durum ve beklentiler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Böceklerle savaşımda Hyphomycetous funguslarının kullanımı | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Entomophthorales fungularının biyolojisi, ekolojisi ve böceklerle savaşımdaki potansiyeli | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Kök ur nematodlarının biyolojik mücadelesinde Verticillium chlamydosporum'un kullanımı | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Yabancıotların biyolojik mücadelesinde funguslar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Biyolojik mücadele funguslarının akıbetinin takibi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | Sözlü mülakat | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
| 9 | Böcekler ve yabancıotlardaki fungal patojenlerde strain geliştirilmesi üzerine beklentiler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Biyolojik mücadele funguslarının ekolojik performansını arttırmada fizyolojik yaklaşımlar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Fungal biyokontrol etmenlerinin üretimi, stabilizasyonu ve formülasyonu | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Mikopestisit formülasyonlarında sprey uygulamaları | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Fungal biyokontrol etmenlerinde toksik metabolitler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Fungal biyokontrol etmenlerinde güvenliğe dair konular | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Fungal biyokontrole çevrenin etkileri | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü mülakat | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||