Genel Bilgi
Kod | IMZ215 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği 1 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYDINLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İnşaat sektöründe iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve uygulamalarının aktarılması
Dersin İçeriği
İnşaat sektöründe iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, İş Kanunu, İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatı
Notlar
ÇŞGB kılavuzları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | İş Kazası ve Meslek Hastalıkları kavramları arasındaki farkı açıklar. |
ÖÇ03 | Şantiyede temel İSG önlemlerini uygular. |
ÖÇ04 | Yüksekte çalışma önlemlerini uygular. |
ÖÇ05 | İSG önlemlerini denetler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramına giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | İlgili mevzuata giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | 6331 no.lu yasa | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | İSG uygulamaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Beton işleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Kalıp işleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Demir işleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kazı işleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | İskele işleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Malzemelerle ilgili riskler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Makinelerle ilgili riskler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | İnsan kaynakları ile ilgili riskler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Kişisel koruyucu donanımlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Örnek olaylar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |