IMS425 Proje Planlaması

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS425
Ad Proje Planlaması
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE ÇELİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yapım sürecini oluşturan aktivitelerin, bu aktivitelerin birbirleri ile ilişkilerinin ve sürelerinin belirlenmesi için gerekli olan tekniklerin öğretilmesi. İş programlarının temel mantığının verilmesi ve MS Project programı ile iş programı hazırlanması için gereken temel bilgilerin verilmesi.

Dersin İçeriği

Yapım sürecini oluşturan aktivitelerin, bu aktivitelerin birbirleri ile ilişkilerinin ve sürelerinin belirlenmesi için gerekli olan tekniklerin öğretilmesi. İş programlarının temel mantığının verilmesi ve MS Project programı ile iş programı hazırlanması için gereken temel bilgiler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Dr Murat KURUOĞLU - İnşaat Sektöründe Bilgisayar Destekli Planlama Metot ve Örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve araçları kullanır.
ÖÇ02 Çubuk programlama yöntemini uygular.
ÖÇ03 Kritik Yol methodunu uygular.
ÖÇ04 MS project paket programı kullanır.
ÖÇ05 Ms Project kullanarak kontrol yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yönetimin fonksiyonları ve planlama kavramı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İş Programlama Tekniklerine Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çubuk/ Ok/ Kutu Diyagramları ve CPM Mantığı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 CPM uygulama örnekleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
5 Zaman ve Maliyet Optimizsayonu ve CPM Mantığı ile Çözümlemeler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
6 Kaynak Dağılımve Kaynak Dengeleme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
7 MS Project'e giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ms Project ile Bir İnşaat Projesinin İş Programının Oluşturulması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
10 Ms Project ile Kaynakların İş Programında Yerleştirilmesi/ Kaynak Dağılımlarının İncelenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Ms Project ile Maliyetlerin İş Programına Yansıtılması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
12 Ms Project ile Bir Projenin İş Programının, Kaynaklar ve Maliyetler Göz Önünde Tutularak Oluşturulması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
13 Ms Project ile Oluşturulmuş Bir İş ProgramınınYapım Aşamasında İzlenmesi için Gereken Temel Kavramlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
14 Ms Project ile Raporlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
15 MS Project örnek uygulama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 01:47