Genel Bilgi
Kod | IMS404 |
Ad | Baraj Tasarımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Baraj hazne tasarımını öğrenmek
Dersin İçeriği
Baraj çeşitleri ve yapılma amaçları. Barajların hidrolik tasarımı. Baraj hazne kapasitesinin ve yüksekliğinin belirlenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Su yapıları dersi
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Design of Small Dams
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Baraj çeşitleri ve yapılış amaçları |
ÖÇ02 | Hazne kısımlarının öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Ölü hacmin hesaplanması |
ÖÇ04 | Aylık, yıllık ortalama akımın ve aylık ortalama ihtiyaç akımının belirlenmesi |
ÖÇ05 | Aktif hacmin hesaplanması |
ÖÇ06 | Taşkın ötelenmesi ve taşkın hacminin belirlenmesi |
ÖÇ07 | Hava payının ve baraj yüksekliğinin hesaplanması |
ÖÇ08 | Dolusavak hidrolik tasarımı |
ÖÇ09 | Dolusavak hidrolik profilinin çizilmesi |
ÖÇ10 | Enerji kırıcı havuzun seçimi ve tasarımı |
ÖÇ11 | Toprak dolgu barajlar için şev stabilitesi analizi |
ÖÇ12 | Kemer baraj gövde enkesitinin belirlenmesi |
ÖÇ13 | Baraj gövdesi enkesitinin ölçekli çizimi |
ÖÇ14 | Barajn ölçekli plan görünümünün topğrafik harita üzerinde çizimi |
ÖÇ15 | Bütün konuların genel tekrarı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Baraj çeşitleri ve yapılış amaçları | Su yapıları-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hazne kısımları | Su yapıları-2 dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ölü hacmin hesaplanması | Su yapıları-2 dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Aktif hacmin hesaplanması | Su yapıları-2 dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Taşkın ötelenmesi ve taşkın hacminin belirlenmesi | İleri Hidroloji dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hava payının ve baraj yüksekliğinin hesaplanması | Su yapıları-2 dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dolusavak tasarımı | Su yapıları-2 dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlk 7 Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Dolusavak hidrolik profilinin çizilmesi | Su yapıları-2 dersi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Enerji kırıcı havuzun seçimi ve tasarımı | Su yapıları-2 dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Toprak dolgu barajlar için şev stabilitesi analizi | Su yapıları-2 dersi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kemer baraj gövde enkesitinin belirlenmesi | Su yapıları-2 dersi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Baraj gövdesi enkesitinin ölçekli çizimi | Autocad programı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Barajn ölçekli plan görünümünün topğrafik harita üzerinde çizimi | Su yapıları-2 dersi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Genel tekrar | Bütün konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |