Genel Bilgi
Kod | IMS424 |
Ad | Sulama ve Kurutma |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarım arazilerinde sulama ve fazla suyu kurutma metodlarını öğretmek
Dersin İçeriği
Tarımsal sulama metodları, bitki su ihtiyacının ve sulama modülünün belirlenmesi, sulama şebekeleri, tarım arazilerinin drenajı, drenaj şebekeleri ve hesapları. Sanat yapıları.
Dersin Ön Koşulu
Hidroloji dersi
Kaynaklar
Sulama ve Drenaj, Turan Kızılkaya
Notlar
Irrigation and drainage engineering P. Waller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sulama ve kurutmanın anlam ve önemi |
ÖÇ02 | Blaney Criddle yöntemi ile bitki su ihtiyacının belirlenmesi |
ÖÇ03 | Sulama metodlarının öğrenilmesi |
ÖÇ04 | Kanaletler ve hidrolik özelliklerinin öğrenilmesi |
ÖÇ05 | Drenaj kanalları için hidrolik hesaplama yöntemlerinin öğrenilmesi. |
ÖÇ06 | Mc Math ve Rasyonel yöntemlerinin öğrenilmesi |
ÖÇ07 | Synder ve Sentetik birim hidrograf yöntemlerinin öğrenilmesi |
ÖÇ08 | Sulama ve drenaj şebekelerinde sanat yapıları. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sulama ve kurutma ile ilgili genel bilgiler, tanımlar. Sulama ve kurutmanın önemi. | Hidroloji dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitki su ihtiyacının belirlenmesi | Hidroloji dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Blaney Criddle yöntemi ile bitki su ihtiyacının belirlenmesi örneği | Hidroloji dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sulama metodları | Hidroloji dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Açık kanallı sulama şebekeleri | Önceki bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Açık kanallı sulama şebekelerinin hidrolik hesaplamaları. | Akışkanlar mekaniği 2 dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kanaletler ve hidrolik özellikleri | Önceki bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tarım arazilerinin drenajı ve drenaj şebekeleri. | Önceki bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Drenaj kanalları için hidrolik hesaplama yöntemleri. | Hidroloji dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mc Math ve Rasyonel yöntemleri | Hidroloji dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Synder ve Sentetik birim hidrograf yöntemleri. | Hidroloji dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sulama ve drenaj şebekelerinde sanat yapıları. | Önceki bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Akım ölçüm yapıları | Hidroloji dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sanat yapılarının hidrolik hesaplarıyla ilgili uygulamalar | Akışkanlar mekaniği 2 dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |