Genel Bilgi
Kod | TL0023 |
Ad | Dokuma Hazırlık Teknolojisinde Yenilikler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PINAR DURU BAYKAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Dokuma hazırlık işlem ve makinalarının temellerini öğretmek, son yenilik ve teknolojiler hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Dokuma hakkında genel bilgiler, dokuma hazırlık işlemlerinin sınıflandırılması ve genel kavramlar, tanımlar. Bobinleme işlemi, makinaları, son gelişmeler ve yeni teknolojiler. Katlama-büküm işlemleri, makinaları, son gelişmeler ve yeni teknolojiler. Çözgü Hazırlama işlemi, makinaları, son gelişmeler ve yeni teknolojiler. Haşıllama işlemi, makinaları, haşıl türleri ve özellikleri, son gelişmeler ve yeni teknolojiler. Tahar işlemi, makinaları, son gelişmeler ve yeni teknolojiler.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
1-ŞENOL, F., Dokuma Hazırlık Esasları, Ege Üniversitesi 2-ADANUR, S., Handbook of Weaving, Technomic Publishing Company Inc., 2001, USA. 3-KALLİ, F., Dokuma Teknolojisi-I, Mapsan, 1986. 4.EREN, R., Dokuma Hazırlık Teknolojisi, MKM Yayıncılık, 2009, Bursa. 5-Dokuma İhzarın Dokuma ve Kumaş Kalitesine Etkileri, SAGEM yayın no:115,1990,Bursa 6-Ders notları ve ilgili makaleler
Notlar
Ders notları ve referans kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dokuma hazırlık işlemlerinin temellerini öğrenir |
ÖÇ02 | Dokuma öncesi gerekli hesaplamaları yapma becerisi kazanır |
ÖÇ03 | Dokuma hazırlık kapsamındaki son yenilik ve teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Dokuma hazırlık makinalarının çalışma prensiplerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dokuma hakkında genel bilgiler, dokuma kumaş oluşumu | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dokuma hazırlık işlemlerinin sınıflandırılması ve genel kavramlar, tanımlar | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bobinleme işlemi ve makinaları | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bobinleme işleminde son gelişmeler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bobinleme işleminde yeni teknolojiler. | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Katlama-büküm işlemleri, makinaları, son gelişmeler ve yeni teknolojiler. | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Düz ve konik çözgü hazırlama makinaları ve işlemleri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çözgü hazırlama işlemlerinde son gelişmeler ve yeni teknolojiler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Haşıllama işlemi, makinaları, haşıl türleri ve özellikleri | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Haşıllamada son gelişmeler ve yeni teknolojiler. | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tahar işlemi, tahar raporu hazırlama teknikleri, tahar makinaları | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Tahar işleminde son gelişmeler ve yeni teknolojiler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Genel tekrar | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ödev sunumu | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |