Genel Bilgi
Kod | ENS431 |
Ad | Bütünleşik Ürün Geliştirme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yeni ürün ve süreç tasarımında kullanılmakta olan yaklaşımlar hakkında bilgi verme ve yaratıcı düşünme yeteneğini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Ürün ve proses tasarımında kullanılan stratejiler, tersine mühendislik, eş zamanlı mühendislik, yaratıcı problem çözme tekniği ve yeni ürün ve proses geliştirme süreçleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Operations Management, Russell R.S. / Taylor III B.W. Operations Management, strategy and Analysis, Fourt Edirtion, Krajewski/Ritsman.
Notlar
CREATIVE AND INNOVATION JOHN W. HAEFELE
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni ürün geliştirme sürecini öğrenmek |
ÖÇ02 | uygulanmış ve uygulanmakta olan ürün geliştirme stratejilerinin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmek |
ÖÇ03 | Tersine mühendislik yaklaşımının faydaları hakkında farkındalık kazanmak |
ÖÇ04 | Eş zamanlı mühendislik |
ÖÇ05 | Problemlere yaratıcı düşünme yaklaşımını kazanmak |
ÖÇ06 | Yeni ürün tasarımında müşteri beklentileri ve rakip ürünleri analiz yeteneği kazanmak |
ÖÇ07 | Yeni ürün tasarımında başarısızlık sebepleri hakkında farkındalık kazanmak |
ÖÇ08 | Yeni ürün tasarımındaki yöneliş hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ09 | Hizmet sektöründe yeni ürün tasarım süreci hakkında farkındalık |
ÖÇ10 | Süreç tasarım yeteneği kazanmak |
ÖÇ11 | Yeni ürün tasarımında basitleştirme ve modüler tasarım |
ÖÇ12 | Tasarımda basitleştirme ve modüler tasarım uygulama yeteneği kazanmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yeni ürün geliştirme süreci | Yeni ürün geliştirme süreçlerini kitaplardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ürün geliştirme stratejileri | Firma web sitelerinden ürün geliştirme stratejilerini incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Tersine mühendislik | Uygulama örneklerini araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Eş zamanlı mühendislik | Uygulama örneklerini araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yeni ürün tasarımında yaratıcı düşünme (TRIZ) | Anlatılan teknikleri günlük hayatta karşılaşılan problemlere uygulamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Yeni ürün tasarımında yaratıcı düşünme (TRIZ) 2 | Kitaptan konu hakkında bilgi sahibi olmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | Uygulama örnekleri araştırmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yeni ürün tasarımında başarısızlık nedenleri | Konu hakkında makala okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yeni ürün tasarımındaki yöneliş | Konu hakkında makala okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
11 | Hizmet sektöründe yeni ürün tasarım süreci | Konu hakkında makala okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Hizmet sektöründe yeni ürün tasarım ve süreci | Uygulama örnekleri araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Süreç tasarımı | Konu hakkında bilgi kitaptan bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hızlı prototiple | Örnek uygulamalr araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yeni ürün tasarımında basitleştirme ve modüler tasarım | Uygulama örnekleri araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |