ENS431 Bütünleşik Ürün Geliştirme

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ENS431
Ad Bütünleşik Ürün Geliştirme
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yeni ürün ve süreç tasarımında kullanılmakta olan yaklaşımlar hakkında bilgi verme ve yaratıcı düşünme yeteneğini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Ürün ve proses tasarımında kullanılan stratejiler, tersine mühendislik, eş zamanlı mühendislik, yaratıcı problem çözme tekniği ve yeni ürün ve proses geliştirme süreçleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Operations Management, Russell R.S. / Taylor III B.W. Operations Management, strategy and Analysis, Fourt Edirtion, Krajewski/Ritsman.

Notlar

CREATIVE AND INNOVATION JOHN W. HAEFELE


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yeni ürün geliştirme sürecini öğrenmek
ÖÇ02 uygulanmış ve uygulanmakta olan ürün geliştirme stratejilerinin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmek
ÖÇ03 Tersine mühendislik yaklaşımının faydaları hakkında farkındalık kazanmak
ÖÇ04 Eş zamanlı mühendislik
ÖÇ05 Problemlere yaratıcı düşünme yaklaşımını kazanmak
ÖÇ06 Yeni ürün tasarımında müşteri beklentileri ve rakip ürünleri analiz yeteneği kazanmak
ÖÇ07 Yeni ürün tasarımında başarısızlık sebepleri hakkında farkındalık kazanmak
ÖÇ08 Yeni ürün tasarımındaki yöneliş hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ09 Hizmet sektöründe yeni ürün tasarım süreci hakkında farkındalık
ÖÇ10 Süreç tasarım yeteneği kazanmak
ÖÇ11 Yeni ürün tasarımında basitleştirme ve modüler tasarım
ÖÇ12 Tasarımda basitleştirme ve modüler tasarım uygulama yeteneği kazanmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yeni ürün geliştirme süreci Yeni ürün geliştirme süreçlerini kitaplardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Ürün geliştirme stratejileri Firma web sitelerinden ürün geliştirme stratejilerini incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Tersine mühendislik Uygulama örneklerini araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Eş zamanlı mühendislik Uygulama örneklerini araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yeni ürün tasarımında yaratıcı düşünme (TRIZ) Anlatılan teknikleri günlük hayatta karşılaşılan problemlere uygulamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Yeni ürün tasarımında yaratıcı düşünme (TRIZ) 2 Kitaptan konu hakkında bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Ara sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Ara Sınav Uygulama örnekleri araştırmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yeni ürün tasarımında başarısızlık nedenleri Konu hakkında makala okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yeni ürün tasarımındaki yöneliş Konu hakkında makala okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
11 Hizmet sektöründe yeni ürün tasarım süreci Konu hakkında makala okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Hizmet sektöründe yeni ürün tasarım ve süreci Uygulama örnekleri araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
13 Süreç tasarımı Konu hakkında bilgi kitaptan bilgi edinmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Hızlı prototiple Örnek uygulamalr araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Yeni ürün tasarımında basitleştirme ve modüler tasarım Uygulama örnekleri araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 11:23