Genel Bilgi
Kod | TB0072 |
Ad | Alternatif Baklagillerin Tarımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı alterbatif baklagillerin tanıtımı, önemi, ve tarımı ile bilgiler vermektedir.
Dersin İçeriği
Alternatif baklagil bitkileri (Maş fasulyesi,Lablab fasılyesi, Guar,Lüpen, Kloratarya gibi baklagillerin) Dünyanın bazı bölgelerinde tarımı yapılmaktadır. Ülkemizde tarımsal potansiyele sahip olabilecek bitkilerin birçok yönü bakımından ele alması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında ele alınan bitkilerin bitkisel özellikleri, iklim ve toprak istekleri ve tarımı anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Elçi. Ş. 1988. Ziraatte Baklagiller
Notlar
Tropical Legumes: Resources for the future
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alternatif baklagillerin önemi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Alternatif baklagillerin yetiştirilme amaçları hakknda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Alternatif baklagillerin bitkisel özelliklerin hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Alternatif baklagillerin tarımsal özelliklerin hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alternatif baklagillerin tanıtımı ve önemi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Alternatif baklagillerin yetiştirilme amaçları | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Alternatif baklagillerin sınıflandırılması | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Alternatif baklagillerin ekonomik önemi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Maş fasulyesi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Maş fasulyesi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ödev sunumu | Literatür Tarama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
8 | Vize sınavı | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Guar bitkisi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Arazide gözlem yapmak | Konu ile ilgili okuma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Lüpen bitkisi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Lablab fasulyesi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Krotolarya bitkisi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Alternatif baklagillerde kalite kriterleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Tekrar | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |