Genel Bilgi
Kod | TB0060 |
Ad | Baklagillerde Simbiyotik Azot Fiksasyonu |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri biyolojik azot fiksasyonu öneminin kavratılması ve fiksasyonu etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi yapmaktır.
Dersin İçeriği
Bu kapsamda simbiyotik azot fiksasyonun önemi, azot fiksasyonu mekanizması, Rhizobium bakteri türleri, Azot fiksasyonunu etkileyen faktörler, Rhizobium bakteri aşılama tekniğe ait konular anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Anonymus 1983.Techical Handbook on Simbiyotic Nitrogen Fixation Food and Agriculture Organization of he United Nations. Rome. Çiftçi C.Y. (2006) Yemeklik Tane Bakalgiller Doçentlik, Doktora, Yüksek Lisans Tez Çalışmaları ve Özetleri (1938-2005). Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Dairesi Başkanlığı. 166s. Ankara. Çiftçi, C.Y. (2006). Yemeklik Tane Baklagillerde Araştırma Maklaleri ve Özetleri(1939-2005) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Dairesi Başkanlığı. 248s. Ankara.
Notlar
Giller K. E. 1991. Nitrogen fixation in Tropical Cropping Sytstems.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Baklagillerde azotun önemi bilir |
ÖÇ02 | Baklagiller ile rhizobium bakterileri arasındaki ortak yaşam hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
ÖÇ03 | Baklagillerde azot kaynakları bilir |
ÖÇ04 | Baklagillerde biyolojik azot fiksasyonu bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Baklagiller için azotun önemi, azot döngüsü ve azot kaynakları | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Baklagillerde simbiyotik azot fiksasyonun önemi. | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sürdürülebilir tarım içerinde simbiyotik azot fiksasyonun önemi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Azot fiksasyon mekanizması | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Arazide nodul incelenmesi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Simbiyotik azot fiksasyonunu etkileyen iklim ve toprak faktörleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Simbiyotik azot fiksasyonunu etkileyen yetiştirme tekniği ile ilgili faktörler | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Vize sınavı | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Rhizobium bakterileri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Baklagillerde aşılamanın önemi ve aşılama yöntemleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ödev Sunumu | Literatür Tarama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
12 | Tohumun aşılanması | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Rhizobium bakterisinin özellikleri, türleri ve konukçu baklagil bitkileri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Genel tekrar | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Laboratuvarda nodul incelenmesi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |